بانوان موسیقى ایران سهـم بسزایى در پیشرفت و بازگشایى دریچه هـاى جدید هـنرى به لحاظ فرم، محتوا و رنگ داشته اند و با جدیت و اصرار بر حقانیت راهـشان؛ از بى شمار تودرتوهـاىِ نیمه روشن اجتماعى و فرهـنگى؛ بیش از یک قرن ( هـمچون “یوتاب” سردارِ زن ایرانى که راه ایران را در کوه هاى بختیارى به روى اسکندر بست و یا “آرتمیز” نخستین و تنهـا زن دریا سالار جهـان تا به امروز و… ) با موفقیت عبور کرده اند و گواه این ادعا بسیارى از زنان هـنرمند این سرزمینند که دامنه وسیعِ تنوع موسیقى شان و تفاوت منحصر به فرد و ذاتیشان در برشى تاریخى از هنر ایران زمین، از بانو قمر تا گوگوش را در بر میگیرد.
دو پدیده آواز خوانى که به جرأت میتوان گفت تا قبل از این دو ( هر یک در سبک و سیاق مختص به موسیقىِ خود ) هـیچ نمونه مشابهـى از ارائه موسیقى به این شکل ( با انبوه تکنیک ها، تحریرهاى پیچیده، تفهـیم و تلفیق خلاقانه و درستِ موسیقى و کلام، رنگ پردازى زکاوتمندانه موسیقى و… ) وجود ندارد که از این حیث چیزى شبیه معجزه است..! و از آن است که بدون تعارف، هـریک الهـام بخش و نشانى دهـنده جمع کثیرى از هنرمندان ایرانى بوده اند.
ویدیوى قطعه “نیلى” که بنده سهـم کوچکى در تولید آن داشتم رو میتونید با آهـنگسازى نیلوفر محبى عزیز، یکى از بهـترین موسیقیدانان و نوازندگان تواناى ویولن کشورمون، از تمام سایت هـاى معتبر و یا کانال تلگرام نقاره خونه مشاهـده کنید و از جسارت در بیان نوگرایانه آن و ارزش نهـادن به ارائه موسیقى بى کلام لذت ببرید.آرزوى موفقیت روزافزون براى نیلوفر محبى و تمامى بانوان هنرمند ایران…
دیدگاه شما