آرزوی امیر آقایی از روزگار کودکی تا کنون + عکس

امیر آقایی بازیگر
محمدتقی فرهادپور

ساعت ۲۴ – امیر آقایی بازیگر ایرانی با یادی از دو اسکاری که سینمای ایران گرفته است از مسیر مستقلی که در طی سال‌ ها برای رسیدن به این موفقیت طی شده نوشت.

امیر آقایی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از اصغر فرهادی درباره موفقیت سینمای ایران در اسکار نوشت:

«تا پاسی از شب بیدار نشسته ام تا مراسم اسکار را تماشا کنم. یکی از بزرگ ترین و جدی ترین جوایز سینمای جهان. اما این سال ها، مثلِ سال هایِ خیلی دور نیست که فقط در حسرت و رویای اسکار باشیم، حالا دیگر ما هم اسکار داریم، دو تا هم داریم که بدانند اتفاقی نبوده است. اینکه سینمایِ مستقل و نجیبِ ایران چه مسیر دشواری را طی کرد تا به اسکار برسد، خیلی مفصل است.

اینکه کیارستمیِ بزرگ چگونه یگانه و یک تنه راه را هموار کرد و سینمای ایران را به جهانیان شناساند، فرایندش می شود افتخارِ امروز. حالا دیگر به لطف سینماگرانِ اندیشمندمان، هر بار که در رقابتی جهانی، فیلمی از ایران باشد، یقینأ تن و بدنِ رقبا خواهد لرزید. ما آبرویِ خوبی برایِ سینمایِ ایران در عرصه ی جهانی کسب کرده ایم، ممنون فرهادیِ عزیز. 

پ.ن: حیف که دی لوئیس بی همتا سال گذشته خداحافظی کرد، با اینکه قلبا گری اولدمن را دوست میدارم، ولی هیچ بدم نمی آید که دی لوئیس، بی رقیب در کسب چهارمین اسکار از بازیگری خدا حافظی کند. دو سالِ آینده حرف هایی خواهیم داشت در همین مراسم

پ.ن: با احترام به بانو شیرین عبادی ، ولی ای کاش ادبیات ایران هم، دستش به نوبل برسد، این آرزویِ دیرینه و رویایِ کودکی تا به امروزم.»

امیر آقایی بازیگر

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی