جنجالی که «لاتاری» در «هفت» به پا کرد/ از انتقاد تند حجازی‌ فر تا پاسخ رشیدپور

لاتاری
محمدتقی فرهادپور

ماجرای نقد و بررسی «لاتاری» در برنامه «هفت» به مجادله‌ ای میان عوامل فیلم و رضا رشیدپور در فضای مجازی تبدیل شده است.

به گزارش سینما سینما؛ «لاتاری» تازه‌ ترین اثر سینمایی محمدحسن مهدویان در سی‌ و ششمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و در برنامه «هفت» ویژه جشنواره فجر با اجرای رضا رشیدپور مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این میان نام «لاتاری» با اظهارنظرهای طرفین در فضای مجازی بر سر زبان‌ ها افتاده است. ماجرا از آنجا شروع شد که عوامل فیلم مجری «هفت» را متهم به رفتار غیرحرفه‌ ای و لو دادن داستان فیلم کردند. هادی حجازی‌ فر بازیگر فیلم در متنی آتشین به رشیدپور حمله و از مهدویان انتقاد کرد که چرا توی دهن مجری نزده است.

این بازیگر نوشت: «ضمن احترام به نظر منتقدین برنامه هفت درباره «لاتاری»، از حسین مهدویان به شدت ناراحتم که چرا با پشت دست نزد توی دهن مجری پرت و بی اطلاع صبحگاهی برنامه. آن هم زمانیکه داشت داستان کامل و ریز فیلم اکران نشده را لای خواهش های حسین تعریف می کرد. اگر مجری در طول حیاتش لااقل پنج برنامه از هفت های قدیمی را دیده بود می فهمید که اینکارش از بین بردن سرمایه و تلاش یک گروه بزرگ است. قهقرا از این بیشتر؟ رسیدن از جیرانی به رشیدپور؟ چقدر جای خالی فرزاد حسنی ها، یحیوی ها و … در تلویزیون خالی است.»

فیلم «لاتاری» آن‌ گونه که در خلاصه داستان فیلم آمده است داستان دو جوان را روایت می‌ کند که علیرغم مخالفت خانواده‌ هایشان قصد دارند با هم ازدواج کنند. آن‌ ها رویاهای مشترکی مانند برنده شدن در لاتاری و گرفتن گرین کارت دارند اما… این فیلم جسور به بررسی مسئله قاچاق دختران ایرانی و استفاده از آن‌ها در کشورهای حاشیه‌ خلیج‌ فارس می‌ پردازد.

در واکنش به انتقاد تند حجازی‌ فر، محمدحسین مهدویان ترجیح داد نظرش را به صورت کامنت زیر پست انتقادی حجازی‌ فر در اینستاگرام مطرح کند. او در تایید نظر بازیگر «ماجرای نیمروز» پایین پست اینستاگرامی او نظر داد: «من معذرت می‌ خواهم، باید می زدم واقعا. زیادی خویشتن‌ داری کردم.»

رضا رشیدپور که به شدت مورد حمله قرار گرفته بود، در پاسخ چنین نوشت:

«آقای هادی حجازی فر عزیز را هرگز ملاقات نکرده ام و افتخار دوستی نداشته ام . اما بازی های متفاوت و زیبای ایشان را تحسین کرده ام. حتی در همین برنامه دیشب . حالا ایشان من را ابله ،در قهقرا ، بی سواد و پرت خطاب کرده و از جناب مهدویان پرسیده که چرا با پشت دست به دهان من نکوبیده است.

یک – جناب حجازی فر گرامی، این چند کلمه شما را هرگز به دل نخواهم گرفت چون جنابعالی را برخاسته از متانت و اصالت تئاتر می دانم و کسی که چند روزی را در کنار بزرگان هنر نفس کشیده باشد محترم می شمارم حتی اگر به من فحش داده باشد.

دو – اتفاقا تمام حرف دیشب من همین بود که اگر دیگران را به کوبیدن دهان یکدیگر دعوت کنیم چه اتفاقی در جامعه خواهد افتاد.

سه – وقتی تمام داستان یک فیلم پرهیاهو از چند کلمه فراتر نمی رود و با چند اشاره کوتاه به گمان دوستان لو می رود، به جای فحش دادن به من باید دنبال منشا این اشکال رفت.

چهار – البته برنامه دیشب در دقایقی به قهقرا رفت ، نه زمانی که فیلم را نقد می کردیم . بلکه زمانی که فردوسی بزرگ که فخر فرهنگ پارسی ست در مقابل میلیون ها بیننده فرهیخته، فاشیست خطاب شد و شاهنامه اش را خرج شاهکار لاتاری کردند.

پنج – درشتی ز کس نشنود نرم گوی/ سخن تا توانی به آزرم گوی»

«لاتاری» سومین اثر سینمایی محمدحسین مهدویان پس از «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» است.

هادی حجازی‌ فر همانند هر دو فیلم قبلی مهدویان در این فیلم نیز ایفای نقش کرده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی