کنسرت گروه موسیقی بانوان الماس ها برای کمک به سیل زدگان برگزار شد

سام بورنگ

رسانه نوا – گروه موسیقی بانوان الماس ها به سرپرستی فریماه عباسی در فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفت تا بخشی از درآمد این کنسرت را برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص دهند.

کنسرت ویژه بانوان گروه الماس ها به سرپرستی و نوازندگی پیانو فریماه عباسی و رهبری ارکسترِ فرهاد پرستو، ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و مورد استقبال علاقمندان موسیقی قرار گرفت.

کنسرت بانوان الماس ها در حالی برگزار شد که فرهنگسرای نیاوران شاهد استقبال بی نظیر علاقمندان به این کنسرت بود. صدا برداری خوب و طراحی نور و رنگ آمیزی متفاوت یکی از ویژگی های شایان ذکر در برگزاری این کنسرت بود و تصاویر بک گراندِ استیج در حین اجرا با موسیقی ها به گونه ای همسو بود که ترکیبی از تصاویر و موسیقی را برای تماشاگران به نمایش می گذاشت و موجب شعف و شادی حاضرین در سالن را فراهم کرد.

گروه موسیقی بانوان الماس ها تنها گروهی است که در فضای مدرن و الکترونیک پاپ بانوان فعالیت می‌کنند و در فضای ویژه موسیقی بانوان نیز به لحاظ نوع پرفورمنس و سبک اجرای موسیقی همه استاندارد ها را در اجرا رعایت می‌کند.

در این کنسرت فرهاد پرستو رهبر ارکستر و تنظیم کننده گروه الماس ها با آمیتیس ایوانی به عنوان خواننده گروه و همچنین ۱۰ قطعه موسیقی جدید با تنظیم های کاملا” متفاوت که برای این کنسرت آماده کرده بود توجه حاضرینی که در کنسرت قبلی هم حضور داشتند را جلب کرده بود و این خواننده به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، ترکی، استانبولی و یونانی برای حاضرین با نوازندگی گیتار به اجرا پرداخت که ارتباط خیلی خوبی با مخاظبین برقرار کرد که با تشویق فراوان تماشاگران مواجه شد. در انتهای مراسم نیز استقبال تماشاگران از فضای دلنشین کنسرت تا جایی بود که تقاضای اجرای قطعات بیشتر داشتند اما به دلیل محدودیت زمان، گروه بانوان با اجرای آخرین قطعه، شب خاطره انگیزی را برای بانوان حاضر در سالن فراهم کردند.

فرهاد پرستو (رهبر ارکستر، تنظیم‌کننده)، فریماه عباسی (سرپرست، نوازنده پیانو و سینتی سایزر)، آمیتیس ایوانی (خواننده و نوازنده گیتار الکتریک)، آرمیتا فهیمی (نوازنده گیتار باس)، ارغوان منتظری (نوازنده فلوت) و نسیم زبردست (نوازنده درامز)، اعضای گروه الماس ها را در این کنسرت تشکیل می دادند.

فرهاد پرستو در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار ما به بخش های دیگر فعالیت این گروه اشاره کرده و از آنجا که اجرای گذشته به زبان لاتین بوده، در خصوص برنامه های آتی گفت: «ما بجز این قالب از اجرا، در مجموعه و قالبی کاملا مجزا هم به تمرین مشغولیم و قرار است گروه، رپرتواری از قطعات تماماَ فارسی را بروی صحنه ببرد. این اولین باری ست که در گروه بانوان، قطعاتی اجرا می شود که تماما از ساخته های آنهاست و در قالب کلیشه همیشگی به بازخوانی و بازآفرینی آثار گذشتگان نمی پردازد.»

رهبر ارکستر گروه موسیقی الماس ها در پایان تأکید کرد: «ما این دو گروه اجرایی را کاملاَ مجزا بروی صحنه می بریم و رپرتوارهای انتخاب شده هر کدام مخصوص همان گروه است و به هیج وجه قصد نداریم که بطور مثال قطعاتی لاتین هم در رپرتوار تماما” فارسی ارائه کنیم. من به تأکید تصمیم دارم دو گروه بشکلی کاملا جداگانه ارائه شده و به کنسرت بپردازند، همچنین از دفتر موسیقی ارشاد که نهایت همکاری در مراحل مجوز را داشتند و از مدیریت و کارکنان فرهنگسرای نیاوران بخاطر همکاری و از حراست که نهایت همکاری و احترام را در روز اجرا با گروه و مدعوین داشتند نهایت تشکر را دارم.»
شایان ذکر است که فریماه عباسی سرپرست این گروه، در بخشی از اجرا اعلام کرد که بخشی از درآمد این کنسرت برای کمک به سیل‌زدگان کشورمان اختصاص داده می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی