تالار وحدت از مرداد ماه میزبان یکی از شاهکارهای تئاتر موزیکال جهان

سام بورنگ

رسانه نواپیش فروش نمایش موزیکال «اشک ها و لبخندها» به کارگردانی هادى قضات و رهبرى ارکستر نصیر حیدریان از ٢۵ تیرماه  آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومى این نمایش موزیکال، بیش از ١١۵ هنرمند و خواننده اپرا در حوزه های مختلف در تدارک آماده سازی نمایش موزیکال اشکها و لبخنده اهستند.

نزدیک به شش ماه از پیش تولید و آماده سازی نمایش موزیکال اشک ها و لبخندها مى گذرد و بخش های مختلف آخرین روزهای کاری خود را سپری مى کنند.

این پروژه نمایشی براساس قطعه موسیقایی «اشک ها و لبخندها» ساخته ریچارد راجرز تولید شده و نمایش موزیکال «اشک‌ها و لبخندها» هم روایتگر داستان خانواده «فون تراپ» ساکن زالسبورگ است. او ١٢ سال قبل همسرش را از دست داده است. آموزگاران متعددی برای تربیت فرزندانش به منزل او آمده اما همه به ستوه آمده اند و خانه را پس از مدت کوتاهی ترک کرده اند. اما راهبه ای که از دیر می آید و توسط مادر مقدس دیر برای نگهداری کودکان انتخاب می شود. این راهبه آخرین معلم آنهاست که موفق به سامان دادن این خانواده می شود.

نمایش اشک ها و لبخندها اولین بار در قالب یک فیلم سینمایی در سال ۱۹۶۵ ساخته شد و به محبوبیت و شهرت زیادى در جهان دست پیدا کرد.

این نمایش موزیکال پیش از این در ایران و در سال ١٣٩٢ به کارگردانى هادى قضات در تالار وحدت به روى صحنه رفت که با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شد. هادى قضات قرار است این بار اشک ها و لبخندها را با اجرایى متفاوت روى صحنه ببرد.

نصیر حیدریان، یکى از شخصیت هاى برجسته موسیقى ارکسترال اروپا که کارنامه‌ای درخشان و افتخاربرانگیز در عرصه‌ بین‌المللی دارد، مسئولیت رهبرى ارکستر نمایش موزیکال اشک ها و لبخند ها را به عهده دارد.
او به همراه ۴۵ نوازنده، ۵٠ خواننده‌ کُر و ۲۰ خواننده/ بازیگر در این نمایش حضور خواهد داشت.

موسسه “نواى چنگ فرزانه” که در دهه‌ اخیر با هدف ارتقاء سطح هنر کشور و بسترسازى مناسب فرهنگى، تلاش‌های شایانی داشته، با همکارى مجموعه “هاکوپیان” مسئول برگزارى نمایش موزیکال اشک ها و لبخندهاست. مجموعه «هاکوپیان» با نگاه حمایت از آثار فاخر هنری این بار در راستای اهدافِ فرهنگیِ خود، اشک‌ها و لبخندها را حمایت می‌کند.

طراح و کارگردان : هادی قضات / رهبر ارکستر : نصیر حیدریان / تهیه کننده : سهیل کوشانپور / مجری طرح : نورالدین حیدری ماهر / مدیر اجرایی : احسان تارخ / مدیر ارکستر : محمد رضا صفی / رهبر کر : سینا خیرآبادی / طراح گریم : ماریا حاجیحا / طراح لباس : هلیا شکری / مدیر تبلیغات و رسانه : محمد حسین سلیمانی فرد / مشاور رسانه ای : فرنوش آباء / گرافیست : صادق زرجویان / مشاور طراح صحنه :سعید معروف پور – مرضیه جعفر پور

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی