کنسرت حسین ضروری در تالار وحدت برگزار می‌شود/ همراهی گروه کر و ارکستر بزرگ آوای شفق

سام بورنگ

رسانه نوا – کنسرت حسین ضروری با همراهی گروه کر و ارکستر بزرگ آوای شفق در تالار وحدت اجرا می‌شود.

به گزارش رسانه نوا، گروه کر و ارکستر بزرگ ۱۲۰ نفره آوای شفق به سرپرستی و خوانندگی حسین ضروری، رهبری وحید علیپور و مدیریت ارکستر محمد رضا پیرجانی ۲۶ مردادماه ساعت ۲۱و۳۰ دقیقه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

در توضیح برنامه پیش رو آمده است؛ حسین ضروری بیش از ۱۲ سال سابقه تدریس آواز کلاسیک و پاپ را دارد و مدیر و موسس بخش موسیقی موسسه فروغ فرزانگان هنر با مجوز تولید،نشر و توزیع آثار موسیقیایی و برگزاری کنسرت و عضو کانون خوانندگان آواز کلاسیک خانه موسیقی است.
وی در کارنامه هنری خود رهبری و خوانندگی گروه های مختلف هنری همچون؛ کر و ارکستر آوای شفق، کر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مرکز ۱۵، رهبری گروه کر ارکستر نوای صلح، خوانندگی ارکستر ارسباران ، آهنگساز برگزیده در ۱۰ جشنواره معتبر تئاتر همچون جشنواره فجر،ماه،تئاترشهر،تئاتر دانشگاهی وآهنگسازی بیش از ۵۰ اثر تئاتر و ده ها فیلم نیمه بلند وکسب رتبه اول تا سوم جشنواره های مختلف هنری وانجام اجرا های متعدد در قالب کنسرت و همایشهای ملی در سالن هایی مختلف هنری را دارد.

ضروری ارکستر آوای شفق را در سال ۹۱ تاسیس کرده که تا کنون کنسرت های متعددی را در سالنهایی چون ایوان شمس،تالار اندیشه حوزه هنری،سالن محک ،ارسباران و… برگزار کرده است. ارکستر آوای شفق در حال حاضر یکی از ارکسترهای بزرگ مستقل و فعال کشور محسوب می‌شود.
وی سالهای زیادیست که در زمینه اجرای قطعات فولکلوریک آذری فعالیت دارد و در این کنسرت و کنسرتهایی که سابق بر این داشته است تلاش کرده که موسیقی فاخر را با المنهای مدرن در آمیزد.

در این کنسرت فضای حاکم بر قطعات فولکلور_کلاسیک و عمده قطعات را آثار آذری تشکیل می‌دهد.
حسین ضروری تعدادی از ساخته‌های خود را نیز در این کنسرت اجرا می‌کند و عمده تنظیمات ارکسترال قطعات را خود او انجام داده است و همچنین تعدادی از قطعات توسط محمد رضا پیرجانی مدیر ارکستر آوای شفق تنظیم شده است.
یکی از قطعات این کنسرت؛ حاصل تلفیق دو قطعه دامنکشان و ساری گلین است که برای اولین بار توسط یک خواننده با دو زبان فارسی و آذری اجرا می‌شود.
همچنین در این اجرا به جز قطعات آذری تعدادی از آثار استاد محمد نوری و یک قطعه کلاسیک ایتالیایی نیز اجرا می‌شود.

وحید علیپور رهبر قطعات آذری که سابقه همکاری با ارکستر ملی ایران،ارکستر باکو و چندین ارکستر دیگر را داشته است رهبری این اجرا را برعهده دارد.
در این کنسرت نوازندگانی چون دانیال جورابچی،آرمین قضاتی،محمد رضا پیرجانی،مهران امیر اصلانی ،مهرداد محمودی،کورش کشاورز،نیلوفر کامیابی،رکسانا ریحانیان،فرامرز جوادی و پروانه انارکی و … ارکستر را همراهی می‌کنند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی