بزرگ لشگری نوازنده و آهنگساز پیشکسوت درگذشت

سام بورنگ

رسانه نوا – بزرگ لشگری از نوازندگان و آهنگسازان مطرح موسیقی کشورمان صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش رسانه نوا، بزرگ لشگری از از نوازندگان و آهنگسازان مطرح موسیقی کشورمان صبح امروز ۲۱ فروردین در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

بزرگ لشگری از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی ایرانی سال ۱۳۰۲ در تهران متولد شد. او پس از پایان تحصیلات ابتدایی به موسیقی روی آورد. این هنرمند در سن پانزده سالگی بنا به تشویق مادرش، برای فراگیری علم موسیقی به فراگیری ساز ویولن مشغول می شود و چندی بعد کمانچه را در محضر استادانی چون حسن بهاری، اصغر بهاری که دایی و پسر خاله اش بودند آغاز کرد.

وی در سال ۱۳۲۴ به عنوان سولیست ویولن در روزهای جمعه در رادیو همکاری خود را با این سازمان شروع می‌کند و با حضور در ارکسترهای هنرمندانی چون رضا محجوبی، ابوالحسن صبا، ابراهیم منصوری و مهدی خالدی از وی دعوت می‌شود که با این ارکسترهای نیز همکاری خود را شروع کند.

سرپرستی ارکستر سازهای ملی با همراهی مرحوم مرتضی حنانه، همکاری با برنامه «گلها»، همکاری با هنرمندان مختلف و ساخت چندین اثر موسیقایی از جمله فعالیت های زنده یاد بزرگ لشگری در عرصه موسیقی بوده است.

مراسم گرامیداشت بزرگ لشگری آهنگساز و نوازنده ویولن، همزمان با زادروز نودسالگی این هنرمند پیشکسوت موسیقی، عصر روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۳ در موزه موسیقی برگزار شد. وی در این مراسم در حضور تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان ساز ویولن خود را به مجموعه موزه موسیقی اهدا کرد.

پیکر این هنرمند روز پنجشنبه ۲۳ فروردین ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع می شود. همچنین مراسم یادبود آن مرحوم روز شنبه ۲۵ فروردین ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی