کنسرت دولتمند خالف در جشنواره فارسی‌زبانان اروپا

سام بورنگ

رسانه نوا – کنسرت گروه «فلک» تاجیکستان با رهبری دولتمند خالف خواننده و موسیقیدان برجسته این کشور در بخش جنبی نخستین جشنواره هنر فارسی‌زبانان اروپا برگزار می‌شود.

به گزارش رسانه نوا، دولتمند خالف موسیقیدان، نوازنده و خواننده بنام تاجیک است که در طول سال‌ها فعالیت هنری خود افتخارات داخلی و بین‌المللی بسیاری را برای کشورش به ارمغان آورده است. این هنرمند که اغلب آهنگ‌ها و آوازهایش برگرفته از اشعار مولاناست، چندی پیش نشان طلایی کشور فرانسه را نیز از ژاک شیراک، رئیس‌جمهور وقت این کشور دریافت کرد.

در حال حاضر چند آلبوم از گزیده آثار این هنرمند در ایران نیز منتشر شده است. همین پیوند و قرابت با فرهنگ و ادبیات فارسی در کشور ایران نیز باعث شد تا گروه «فلک» در نخستین جشنواره بین‌المللی فارسی‌زبانان اروپا در کنار دو کنسرت از کشور افغانستان و کنسرت «سیمرغ» همایون شجریان حضور پیدا کند.

اجرای کنسرت معروف «فلک» به رهبری دولتمند خالف از تاجیکستان در کنار سایر کنسرت‌هایی که از طرف کشورهای ایران و افغانستان در این جشنواره برگزار می‌شود همسو با رویکرد اصلی این جشنواره یعنی ایجاد مودت و یک‌پارچگی فارسی‌زبانان کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان به واسطه زبان و ادبیات مشترک است.

نخستین جشنواره هنری فارسی‌زبانان اروپا به همت انجمن فرهنگی‌ـ هنری پرشیانا ژانویه ۲۰۱۸ در پاریس برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی