آشنایی با ۳ فرودگاه پر تردد و شلوغ کشور

مدیر وبسایت

فرودگاه ها اولین نقطه ای در مقاصد هستند که پس از یک سفر هوایی به آنها قدم می گذاریم. این اماکن اغلب شلوغ و پر جمعیت هستند و بسته به موقعیت جغرافیایی که در آن بنا شده اند، ممکن است از مراکز شهری دور یا به آنها نزدیک باشند. جالب است بدانید این اماکن به قدری در صنعت گردشگری دارای اهمیت هستند که در برخی از مقاصد حتی چند فرودگاه در یک شهر تاسیس می شود که البته این مورد بیشتر در کشورهای خارجی به چشم می خورد. به همین جهت یکی از مواردی که می بایست به هنگام خرید بلیط هواپیما مورد توجه قرار بگیرد، توجه به نام فرودگاهی است که به عنوان مقصد انتخاب شده است. به طور مثال شما در حال حاضر یک بلیط هواپیما استانبول را می توانید هم به مقصد فرودگاه آتاتورک و هم به مقصد فرودگاه جدید استانبول رزرو نمایید و در این مورد باید بیش از هر چیز دیگری به فاصله فرودگاه تا محل اقامت خود بیاندیشید تا بتوانید زمان خود را بیشتر و بهتر مدیریت کنید. به همین جهت ما در این مطلب سعی داریم تا سه مورد از مهمترین فرودگاه های کشور را بررسی نماییم و اطلاعاتی را در خصوص آنها کسب کنیم. برای آشنایی با این فرودگاه ها با بلیط هواپیما قاصدک ۲۴ در ادامه مطلب ” آشنایی با ۳ فرودگاه پر تردد و شلوغ کشور ” همراه باشید.

فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد در سال ۱۳۱۷ با ظرفیت پذیرش ۱۲ میلیون مسافر ساخته شد. این فرودگاه در ابتدا هم برای پروازهای داخلی و هم برای پروازهای بین المللی مورد استفاده قرار می گرفت. اما بعدها با توسعه صنعت گردشگری و افزایش سفرها، پروازهای خارجی این فرودگاه به فرودگاه امام انتقال یافت و فرودگاه مهرآباد با پروازهای داخلی به کار خود ادامه داد. جالب است بدانید خدمات این فرودگاه در حال حاضر تنها به مسافران تهرانی خلاصه نمی شود چرا که مسافرانی از قزوین و قم نیز که فرودگاهی در استان آنها وجود ندارد هم برای سفرهای داخلی خود از فرودگاه مهرآباد استفاده می کنند. به همین جهت، اطلاع از فاصله فرودگاه مهرآباد تا میدان آزادی و یا فاصله فرودگاه مهرآباد تا ترمینال غرب برای مسافرانی که خود را با خرید یک بلیط اتوبوس به تهران می رسانند و پس از آن به فرودگاه می روند، دارای اهمیت زیادی است. در ادامه به بررسی برخی از این مسیرها می پردازیم با ما همراه باشید.

مسیرهای دسترسی به فرودگاه مهرآباد

– فاصله فرودگاه مهرآباد تا میدان آزادی حدوداً ۳ کیلومتر است. مسافرانی که می خواهند از میدان آزادی به فرودگاه مهرآباد بروند می تواند یکی از دو راه بزرگراه شهید لشگری یا میدان آزادی انتخاب نمایند. با انتخاب بزرگراه شهید لشگری این مسافران ۶ دقیقه بدون ترافیک را در راه سپری خواهند کرد و بعد از حدود ۳٫۲ کیلومتر به فرودگاه مهرآباد می رسند. مسافرانی هم که راه میدان آزادی را برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد انتخاب می کنند ۶ دقیقه بدون ترافیک را در راه سپری خواهند کرد و بعد از حدود ۲٫۸ کیلومتر به مقصد می رسند.
– فاصله فرودگاه مهرآباد تا ترمینال غرب نیز حدوداً ۵ کیلومتر است. از این رو مسافرانی که می خواهند از ترمینال غرب به فرودگاه مهرآباد بروند می بایست یکی از سه راه بزرگراه شهید لشگری، بزرگراه جناح یا میدان آزادی را انتخاب نمایند. با انتخاب بزرگراه شهید لشگری این مسافران ۱۰ دقیقه بدون ترافیک را در راه سپری خواهند کرد و بعد از حدود ۳٫۸ کیلومتر به فرودگاه مهرآباد می رسند. مسافرانی که تصمیم دارند از بزرگراه جناح به فرودگاه بروند نیز ۱۳ دقیقه بدون ترافیک را در راه خواهند بود و پس از طی ۶٫۸ کیلومتر به مقصد می رسند. در نهایت نیز مسافرانی که راه میدان آزادی را برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد انتخاب کرده اند نیز ۱۰ دقیقه بدون ترافیک را در راه سپری خواهند کرد و بعد از حدود ۴٫۳ کیلومتر به این فرودگاه می رسند.
– فاصله ترمینال جنوب تا فرودگاه مهرآباد نیز حدوداً ۱۷ کیلومتر است. از این رو مسافرانی که می خواهند از ترمینال جنوب به فرودگاه مهرآباد بروند می بایست یکی از سه راه بزرگراه سعیدی، بزرگراه نواب یا بزرگراه شهید تندگویان و آیت الله سعیدی را انتخاب نمایند. با انتخاب بزرگراه شهید سعیدی این مسافران ۲۲ دقیقه بدون ترافیک را در راه سپری خواهند کرد و بعد از حدود ۱۴٫۷ کیلومتر به فرودگاه مهرآباد می رسند. مسافرانی که تصمیم دارند از بزرگراه نواب به فرودگاه بروند نیز ۲۱ دقیقه بدون ترافیک را در راه خواهند بود و پس از طی ۱۵٫۱ کیلومتر به مقصد می رسند. در نهایت نیز مسافرانی که مسیر سوم یعنی بزرگراه شهید تندگویان و آیت الله سعیدی را برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد انتخاب کرده اند نیز ۲۷ دقیقه بدون ترافیک را در راه سپری خواهند کرد و بعد از حدود ۲۲٫۳ کیلومتر به این فرودگاه می رسند.

فرودگاه شیراز

اگر یک بلیط قطار یا اتوبوس را برای رسیدن به شیراز انتخاب کرده اید راهی نسبتاً طولانی را پیش رو دارید اما اگر مقصد شما فرودگاه شیراز است، پس از گذشت ۱ ساعت و نیم از مبدا تهران به این فرودگاه می رسید. فرودگاه شهید دستغیب شیراز چهارمین فرودگاه پر تردد کشور بعد از فرودگاه های مهرآباد، مشهد و امام خمینی است. این فرودگاه همچنین مجهزترین فرودگاه ایران از لحاظ تجهیزات ناوبری و الکترونیک است که دو باند پروازی آسفالته نیز دارد. از این رو پذیرای پروازهای داخلی و خارجی بسیاری است. ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه دستغیب شیراز در قسمت شرقی این فرودگاه قرار دارد و از آن جهت انجام پرواز حجاج و سایر پروازهای بین المللی استفاده می گردد. شایان ذکر است این فرودگاه ترمینال دیگری نیز دارد که از آن جهت انجام پروازهای داخلی استفاده می گردد.

فرودگاه پیام

فرودگاه پیام در جنوب غربی کرج و در فاصله ۳۵ کیلومتری از پایتخت بنا شده است. این فرودگاه در ابتدا تنها برای حمل و نقل بار و به ویژه پست کالا مورد استفاده قرار می گرفت اما در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ و با موافقت شورای سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای فرودگاه پیام کرج به منظور حمل مسافر نیز با ۲ پرواز هفتگی به مشهد مقدس و کیش آغاز شد. از این رو مسافران محترم کرجی می توانند برای سفر به این دو شهر توریستی و به منظور صرفه جویی در زمان خود از فرودگاه پیام استفاده نمایند.

در پایان یادآور می شویم امکان خرید بلیط هواپیما برای پرواز به کلیه فرودگاه های کشور در وب سایت قاصدک ۲۴ مهیا است. این مجموعه همچنین انواع بلیط هواپیما خارجی، بلیط قطار، اتوبوس و بیمه مسافرتی را نیز به صورت آنلاین به فروش می رساند و این امکان را برای کاربران مهیا می سازد که اتاق دلخواه خود را در هر هتلی در سراسر ایران رزرو نمایند.

منبع: https://ghasdedak24.com/article/272

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی