همکاری مشترک ایران، آذربایجان، فرانسه و ترکیه/ عالیم قاسم اف و شعیب شهابی هفت پیکر نظامی را می‌خواند

سام بورنگ

رسانه نوا – جدیدترین همکاری عالیم قاسم اف هنرمند سرشناس آذربایجانی و شعیب شهابی خواننده جوان ایرانی با همکاری چهار کشور ایران، آذربایجان، فرانسه و ترکیه آماده انتشار است.

به گزارش رسانه نوا، موزیک و موزیک ویدیو شهر سیاه پوشان که اولین قطعه از آلبوم هفت پیکر نظامی با همکاری مشترک چهار کشور ایران، آذربایجان، فرانسه و ترکیه با صدای استاد عالیم قاسم اف که خواننده ی آذربایجانی این اثر است و شعیب شهابی هنرمند ایرانی که خواننده‌ی بخش های ایرانی و فرانسوی در این آلبوم است آماده پخش از کانال‌های تلویزیونی و رادیویی از سراسر جهان شده است.

این پروژه به آهنگسازی سعید خاورنژاد است و تنظیم و آهنگسازی بخش الکترونیک اثر را حسام ناصری برعهده داشته است.

شعیب شهابی درخصوص این اثر گفت: “بخشی از این پروژه در قالب موسیقی الکترونیک است و بخش دیگر برگرفته از موسیقی دستگاهی آذربایجان و ایران است.

پروژه هفت پیکر بر اساس اشعار نظامی گنجوی ساخته شده؛ اهمیت اصلی آن به خاطر جایگاه فرهنگی شاعر بزرگ نظامی گنجوی و کشورهایی است که در آن سهیم هستند. این اثر به سه زبان فارسی، آذری و فرانسوی است. بخش هایی از اشعار را انتخاب و هر کدام را به سه زبان فارسی، آذری و فرانسوی و فرم های آوازی کار کرده ایم.”

گفتنی است گزیده ای از پروژه هفت پیکر نظامی طی مراسمی ویژه به مناسبت نوروز ۱۳۹۸ در سالن اصلی یونسکو در پاریس روی صحنه رفت و تور جهانی کنسرت‌های هفت پیکر نظامی به زودی آغاز و اطلاعات تکمیلی آن منتشر خواهد شد.

این اثر توسط کمپانی «تیترا» به مدیریت کیان محمدی‌ها تولید شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی