ستاره‌های ۲۰۱۸ چه کسانی خواهند بود؟

الیس مرتون

رسانه نوا – سال ۲۰۱۷ میلادی با تمام اتفاقات موسیقایی‌اش به پایان رسید و تعطیلات سال نو نیز کم‌کم جای خود را به فصل جدید کار و تلاش و تولیدات و رویدادهای جدید موسیقایی می‌دهد. لیست‌ فستیوال‌های مختلف موسیقی اعلام می‌شود و صنعت موسیقی در سال ۲۰۱۸ رسما کار خود را آغاز می‌کند.
در این مطلب لیستی تهیه شده از هنرمندانی که در جریان‌های آلترنتیو موسیقی مثل پاپ راک، ایندی راک، هاردکور و سایکودلیک راک فعالیت می‌کنند و در سال گذشته به دستاوردهای مهمی رسیده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید میلادی بیشتر آنها را ببینید و از آنها بشنوید. برخی از آنها تازه‌کار هستند و برای اولین بار در سال جدید میلادی روی صحنه حضور پیدا می‌کنند برخی هم هنرمندانی هستند که شاید پیش از این کار خود را آغاز کرده باشند اما انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ موفقیت‌های بزرگتری کسب کنند.

الیس مرتون Alice Merton
اگر نوبت را به رادیوی امریکا بدهید، الیس مرتون، خواننده و ترانه‌سرای ۲۴ سالۀ آلمانی تبار یکی از صداهایی است که زیاد می‌شنوید. او با قطعۀ مشهورش به نام No Roots که قصیده‌ای است در گذار میان آلمان، کانتیکت، اونتاریو، انگلستان و نیویورک در جدول بهترین قطعات آلترنتیو صدرنشین شد و در جدول ۲۵ قطعۀ برتر پاپ بزرگسال نیز حضور پیدا کرد.

او در سال ۲۰۱۵ به عنوان خواننده و ترانه سرای آلبوم The Book of Nature که آلبومی از گروه آلمانی Fahrenhaidt بود برای اولین بار توجه عموم را به خود جلب کرد و در سال بعد در برلین کمپانی انتشار موسیقی خود را به‌نام Paper Plane Records تاسیس نمود و تک‌آهنگ No Roots را منتشر کرد.

ترن‌استایل Turnstile
این گروه که در میان مخاطبان هاردکور بسیار محبوب است کوئینتتی است از بالتیمور با سبک هاردکور پاپ که اخیرا با آلبوم Time & Space بر شعاع مخاطبانش افزوده. گروه در سال ۲۰۱۰ تشکیل شده و تا کنون دو آلبوم و ۵ ای‌پی منتشر کرده‌ است. سازبندی این گروه عبارت است از گیتار لید، درامز، بیس، وکال و یک ریتم گیتار.

لو مون Lo Moon
لو مون اولین بار با قطعۀ بدون عشق (Loveless) توجه عموم را جلب کرد، قطعه‌ای رویایی و هفت دقیقه‌ای که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. اما سال بعد این تریوی اهل لس‌آنجلس تعدادی تک‌آهنگ باکیفیت منتشر کرد که بهانه‌ای شد برای همکاری‌اش با کمپانی معتبر کلمبیا رکوردز و بعد هم انتشار اولین ال‌پی گروه. یکی از قطعات این ال‌پی به‌نام This Is It به سرعت در جدول Adult Alternative Songs بالا رفت و در رتبۀ ششم قرار گرفت.

ایمی شارک Amy Shark
این خواننده و ترانه‌سرای ۳۱ ساله با دریافت جایزۀ ARIA که یک جایزۀ معتبر صنعت موسیقی در استرالیا است و دریافت گواهی پلاتینیوم برای سه تک‌آهنگ مختلف از آثارش در کشور زادگاهش شناخته شده و توجه زیادی را به خود جلب کرده است. قطعۀ Adore برای او همچون بلیطی برای سفر به ایالات متحده شد و در حال حاضر در جدول آهنگ‌های آلترنتیو بیلبورد قرار گرفته است. او فعالیت خود را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرده و آثارش را بیشتر در سبک ایندی پاپ خلق می‌کند.

تاش سُلتانا Tash Sultana
استعداد جوان دیگری که از استرالیا می‌آید تاش سلتانا، خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز و مولتی اینسترومنتالیست ۲۲ ساله‌ای است که از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده و بیشتر به اجراهای زنده‌اش معروف است. او در سال ۲۰۱۶ ویدئویی از اجرای خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که طی ۵ روز بیش از یک میلیون بازدید داشت. این دختر جوانِ زادۀ ملبورن بیش از ۱۰ ساز را (از جمله گیتار، ساکسیفون، ترومپت، فلوت) با مهارت می‌نوازد و در سال‌‌های اخیر حرفه‌اش را از یک گروه تک‌نفره خیابانی به اجراهای پرفروش در کلاب‌های امریکای شمالی ارتقا داده است. از طرفی در استودیو نیز فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است. چند قطعه از ای‌پی او به نام Notion که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد بیش از ۲۵ میلیون بار در اسپاتیفای شنیده شده است. سبک آثار او در قالب سایکودلیک راک، ایندی راک و رگه راک می‌گنجد. او نیز از برندگان جایزه ARIA است.

لوسی دِیکِس Lucy Dacus
لوسی دِیکس یک موزیسین امریکایی در سبک ایندی راک و اهل ریچموند ویرجینیا است. او موسیقی را به صورت حرفه‌ای در سال ۲۰۱۵ با اجراهایی در نیویورک آغاز کرد و اولین تک‌آهنگش به نام I Don’t Wanna Be Funny Anymore را در همان سال منتشر نمود. اولین آلبومش به نام No Burden در نشویل توسط دوستان هم‌محله‌اش تولید شد و در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. او در سال ۲۰۱۷ به شهرت بیشتری رسید.

لاولی‌دِبند lovelytheband دنیای موسیقی اولین بار از طریق یک دوئتِ فولک-پاپِ بروکلینی به نام Oh Honey با میچی کالینز (Mitchy Collins) که یکی از اعضای آن بود آشنا شد. اما او پس از مدتی با پروژۀ دیگری به عرصۀ موسیقی بازگشت. یک تریو از لس‌آنجلس که بیشتر رادیوی آلترنتیو را هدف گرفته بود و از گروه‌های راکی مثل پیکسیز، اِم‌جی‌اِم‌تی، گروپ‌لاو تاثیر می‌گرفت. اولین اثر این گروه ای‌پی everything i could ever say است که در سال گذشته منتشر شد و تک‌آهنگ اصلی آن به‌نام Broken در جدول آهنگ‌های برتر آلترنتیو در رتبه بیست و پنجم قرار گرفت و به‌نظر می‌رسد بعد از این به جایگاه بالاتری هم صعود کند. مون تاکسی Moon Taxi گروه مون تاکسی در واقع گروه جدیدی نیست، آنها در سال ۲۰۰۶ در نشویل گروهشان را تاسیس کردند و تا کنون ۴ آلبوم استودیویی منتشر نموده‌اند. اما در سال گذشته (۲۰۱۷) موفقیت چشم‌گیری به‌لحاظ همکاری با کمپانی ضبط معتبر RCA کسب کردند و موفق شدند سومین ای‌پی خود را توسط این کمپانی منتشر ‌کنند. آنها همچنین در برنامۀ دیوید لترمن نیز حضور پیدا کردند و حضور در این برنامه باعث شهرت بیشترشان شد. این گروه اخیرا در سبکشان تغییراتی را ایجاد کرده‌اند و به سمت موسیقی آلترنتیو پاپ در حرکت هستند. قطعۀ هیت آنها به نام Two High در جدول آهنگ‌های آلترنتیو سال ۲۰۱۷ در رتبۀ یازدهم قرار گرفت و بیش از ۷۰ میلیون بار در اسپاتیفای شنیده شد. ای‌پی جدید آنها به‌نام Let The Record Play قرار است روز نوزدهم ژانویه منتشر شود. دِ اِیسِز The Aces این کوارتت اهل یوتا با تک‌آهنگ درخشان Stuck سال گذشته مخاطبان موسیقی را شگفت‌زده کردند و در شمارۀ ماه گذشتۀ مجلۀ بیلبور جزو صدرنشینان جدول معرفی شدند. حالا با پاگذاشتن در سال جدید میلادی انتظار می‌رود موفقیت‌های بیشتری کسب کنند. مک‌کنا پتی، بیسیست گروه در گفتگو با ما گفت که آلبوم‌شان تمام شده و در اوایل سال جدید منتشر خواهد شد.کمپانی رد بول رکوردز این گروه را در اواخر سال ۲۰۱۶ کشف و با آنها قرارداد امضا کرد. آنها در رادیو موفقیت زیادی کسب کردند و همچنین در فستیوال‌های مختلف اجراهای موفقی داشتند. اسنیل میل Snail Mail یکی از ستاره‌های نوپای فستیوال SXSW سال ۲۰۱۷ (یکی از بزرگترین فستیوال‌های موسیقی در ایالات متحده امریکا که هرساله در بهار و در ایالات تکزاس برگزار می‌شود) اسنیل میل است. خواننده و عضو اصلی گروه، لیندزی جوردن که فقط ۱۸ سال دارد صاحب صدای قدرتمند و خاصی است که به یاد می‌ماند و از زمان اجرا در جشنواره توجه زیادی را به خود جلب کرده است. او در قالب گروه اسنیل میل در سبک ایندی راک فعالیت می‌کند و تا کنون ۲ ای‌پی منتشر کرده است. اولین ای‌پی آنها در سال ۲۰۱۵ و دومی در سال بعد از آن منتشر شده است.

منبع: بیلبورد

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی