علیرضا عصار: شش سال است که برای این لحظه آماده می‌شوم

سام بورنگ

رسانه نوا – شب گذشته در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، علیرضا عصار پس از سال‌ها انتظار کنسرت خود را روی صحنه برد.

کنسرت علیرضا عصار طی چهار شب درحالی برگزار می‌شود که بازگشت این خواننده روی صحنه با استقبال چشم‌گیر مخاطبان وی همراه و به سرعت بلیت‌های این کنسرت به اتمام رسید.

کنسرت با تاخیر اندکی آغاز شد و طراحی صحنه که با لوستر و پرده‌هایی بلند تزئین شده، نظرها را به خود جلب می‌کرد. با این نوع طراحی، ال ای دی سالن میلاد به طور کامل پوشیده شده بود. همچنین تعداد بالای اعضای گروه کر و زهی در روی صحنه نیز در همان ابتدا نوید یک اجرای قوی و برنامه‌ریزی شده را می‌داد.

شش سال است که برای این لحظه آماده می‌شوم

پس از لحظاتی و با ورود اعضای اصلی ارکستر، قطعه ای کاروان(قدسیان آسمان) از آثار ماندگار عصار نواخته شد و با ورود این خواننده حاضرین ایستاده به تشویق وی پرداختند.

پس از این اجرا، فریاد تولدت مبارک از سالن به گوش می‌رسید و علیرضا عصار نیز صحبت‌هایش را این گونه آغاز کرد: حدود شش سال است که برای این لحظه خودم را آماده می‌کنم که کنسرت را با چه صحبت‌هایی آغاز می‌کنم، اما متاسفانه باتوجه به اتفاق تلخ هفته گذشته، طبیعتا هیچ‌کدام از حرف‌ها مناسب نبود؛ ترجیح می‌دهم آن چه در دلم است را بگویم، همیشه فکر می‌کردم اصل این قطعه که اجرا کردیم برای امیرالمومنین بود اما به نظرم این کار را برای هرکسی که قهرمان باشد می‌توان خواند.

سی ثانیه سکوت به احترام قهرمانان شهید

عصار ادامه داد: قهرمانان ما همین بچه‌ها و کسانی شبیه‌شان هستند که در آن هشت سال حضور داشتند، این‌ها هر دو عین هم هستند و با اجازه شما این قطعه را به آنها و خانواده‌هایشان تقدیم می‌کنم و از شما می‌خواهم سی ثانیه به احترامشان سکوت کنید.

در ادامه قطعات انسانم آرزوست، بوى بارون و عشق الهى اجرا شدند که هرکدام با همخوانی پرتعداد حاضرین همراه شد.

عصار در ادامه گفت: سال‌ها قبل یک ترانه اجرا کردم که یکى از مهم‌ترین پل‌هاى عاطفى و ارتباطى من و شما شد، امشب براى اولین بار شاعر این اثر اینجا است؛ وی در ادامه بابک روزبه را به حاضرین معرفی کرد.

همخوانی عصار و امید نعمتی

در ادامه عصار از امید نعمتی، خواننده گروه پالت دعوت کرد و با همراهی وی به اجرای قطعه «ای عاشقان» پرداختند. امید نعمتی پس از این اجرا گفت: امشب برای من افتخاری است که با یکی از اسطوره‌های دوران نوجوانی‌ام می‌خوانم.

پس از آن علیرضا عصار قطعاتی همچوان آیه هاى عاشقانه، حال من بى تو، زیر باران و من با تو ام را اجرا کرد. عصار در ادامه و در حالی که به اعضای ارکسترش اشاره می‌کرد، یادی از شاهرخ پورمیامی نوازنده فقید گیتار الکتریک کرد و از اجراهایی که در کنار هم داشتند گفت.

قطعه‌ای از آلبوم جدید با ترانه روزبه بمانی

علیرضا عصار در ادامه گفت: ترانه‌اى از آلبوم آینده با شعرى از روزبه بمانى را بدون توضیح بشنوید و بهش فکر کنید. وی سپس پشت پیانو رفت و به اجرای یک قطعه اجتماعی پرداخت که پس از هر بیت با تشویق فراوان حاضرین همراه می‌شد. عصار پس از این قطعه افزود: متاسفم این ابیات واقعیت دارد و کاش براى آینده خودمان و فرزندانمان هرچه زودتر به فکر می‌افتادیم.

 چنگ و عود، دیوونگى و بن بست به ترتیب در ادامه اجرا شدند.

ترانه‌ای تقدیم به گورخواب‌ها

ترانه بعدى از طرف خودم و شما تقدیم به هموطنانى که در کشورى با این همه ثروت در گور می‌خوابند، شریفند و فامیل وزیر و وکیل ندارند؛ روزى ١٨ ساعت کار می‌کنند تا روزى خود را کسب کنند، تقدیم می‌کنم به جوانانى که براى امرار معاش کلیه هدیه می‌کنند. علیرضا عصار با این مفدمه و با آرزویی که دیگر نیاز به این نوع ترانه‌ها نباشد، «خیابان خوابها» را اجرا کرد.

عصار در ادامه گفت: از بزرگترین افتخاراتم کار با یکى از افتخارات موسیقى ایران است که محصولش آلبوم «نهان مکن» بود، وی سپس شهرداد روحانى به حاضرین معرفی کرد.

عصار بار دیگر به تکنوازی پیانو پرداخت و قطعه «سهم من» را اجرا کرد.

وی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه دیشب تولدم بود، با راحت‌ترین و واقعى‌ترین کلمات می‌گویم که از تک‌تک شما برای عشق و توجه‌تان در تمام این سال‌ها از روز اول تا حالا ممنونم و افتخار می‌کنم به داشتن مخاطبینى مثل شما.

خیال نکن نباشی، پایان‌بخش اجرایی دو ساعته

در انتها درحالی که اجرا حدود دو ساعت بدون استراحت ادامه داشت، قطعه «خیال نکن نباشى» با همخوانی مردم اجرا و پایان بخش این کنسرت شد.

پویا نیکپور در این کنسرت رهبری ارکستر و تنظیم قطعات را برعهده داشت و آرش مقدم، دارا دارایى، سهیل بیانى‌مهر، مهرداد عالمى، ماکان حافظى، همایون نصیرى، حسام متولى و امیر شهابى دیگر اعضای ارکستر را شامل می‌شدند.

همچنین گروه کر نامیرا به رهبرى فرهاد هراتى و گروه زهی به رهبری میلاد عالمى نیز در این اجرا هنرنمایی کردند.

گفتنی است این اجرا به همت شرکت آواى هنر برگزار شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی