ترفند جذب مخاطب اهالی موسیقی!

موسیقی
یاسمن قاسمی

رسانه نوا – بسیاری از اهالی موسیقی برای جذب مخاطب موسیقی خودشان را به موسیقی پاپ نزدیک کردند تا مخاطب بسیاری را جذب کنند.

به گزارش رسانه نوا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نسترن هاشمی سرپرست، آهنگساز و نوازنده گروه موسیقی «بانگ نو» که یک سال و نیم پیش فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است، در خصوص آغاز فعالیت‌های خود گفت: من در نوازندگی شاگرد ارغوان کامکار بودم و در یک دوره‌ای، بسیار دغدغه نوازندگی و یادگیری فن موسیقی را داشتم ولی بعد از اینکه محمدرضا لطفی به ایران آمد و من در کلاس‌های او شرکت کردم، ردیف و سبک موسیقی ایرانی بسیار برایم جذاب شد و به آن بسیار علاقه‌مند شدم

وی ادامه داد: من کارهای چند صدایی را بیشتر دوست داشتم تا اینکه در زمان دانشگاه، این مقوله را جدی گرفتم و سعی کردم تمام هارمونی که فکر می‌کردم با فضای موسیقی ایرانی هماهنگ است را کار کنم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که ملودی‌های ردیف موسیقی ایرانی را می‌توان با یک رنگ‌آمیزی و یک هارمونیزه کردن با آثار ایرانی و تنوع ریتمیک، متفاوت کرد و یک حس نویی در شنونده ایجاد کرد و بر همین اساس هم اسم گروه را «بانگ نو» گذاشتیم و امیدوارم بتوانیم این سلیقه‌ موسیقیایی خود را به گوش مردم برسانیم.

وی پیرامون هدف خود از اجرای این سبک موسیقی اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که ذائقه صوتی مردم را با حفظ ارزش‌ها و اصالت موسیقی ایرانی از موسیقی‌هایی که شاید خیلی جذبشان نکند تغیییر بدهیم.

این نوازنده سنتور، در معرفی گروه خود بیان کرد: اکثر افراد گروه موسیقی«بانگ نو» از شاگردان محمدرضا لطفی و از گروه شیدا هستند. اهالی گروه به ترتیب زیر است؛ خواننده گروه محمود صالحی است و همچنین نوازندگان گروه «بانگ نو» هامان خلیلی (تار)، فریما موفقی (کمانچه)، بیتا قاسمی (قیچک باس)، معتمد سامانی(عود)، فرزاد موسوی (بم تار)، سام خواجه‌وند (دف و دایره)، سهیل الله‌دادیان (تنبک) و نسترن هاشمی (سنتور).

هاشمی در خصوص استقبال مخاطبان از سبک موسیقی خود تصریح کرد: من مدت زمان زیادی است که بر روی این سبک از موسیقی تحقیق می‌کنم تا خیالم راحت باشد که از این نوع سبک دفاعی دارم که انجام بدهم. حقیقت این است که یک سری از دوستانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، خوب کار کردند و بسیاری هم برای جذب مخاطب موسیقی خودشان را به موسیقی پاپ نزدیک کردند. من پایبند به اصول سنتی موسیقی ایرانی هستم ولی سعی کردم که علم نوین را هم به موسیقی‌ام نزدیک کنم.

سرپرست گروه موسیقی «بانگ نو» پیرامون جایگاه موسیقی سنتی ایرانی بیان کرد: مشکل این است که ما در حال حاضر از تمام جهان عقب‌تر هستیم به این علت که؛ ما به جای اینکه اصل موسیقی ایرانی را با اصول درست بروزرسانی کنیم، اصول و ارزش‌های غربی را به موسیقی خودمان اضافه می‌کنیم تنها به این دلیل که؛ مخاطب را به سالن بکشانیم و این به روز شدن نیست، بلکه تخریب ارزش‌هاست. وقتی افراد شناخته شده، موسیقی پاپ اجرا می‌کنند و اصول موسیقی ایرانی را زیر پا می‌گذارند، ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که موزیک‌مان پیشرفت کند. موسیقی ما بار خیلی قوی دارد، به شرط آنکه درست ارائه بشود. از نظر من، ما موزیسین‌ها مقصر هستیم که برای جذب مخاطب از بسیاری از ارزش‌ها عقب می‌کشیم و در عین حال تلاشی برای به روز شدن نمی‌کنیم.

وی همچنین درباره پیش‌بینی کنسرت های خود و استقبال مخاطبان از موسیقی سنتی ایرانی خاطرنشان کرد: از نظر من، بازخورد ها بسیار خوب خواهد بود و مردم دید خوبی به این نوع موسیقی دارند. من بعد از این کنسرت پیش رو، قرار است که تور کنسرت هایم را در شهرستان ها راه بیاندازم.

هاشمی در پایان گفت: من از مسئولان و مردم خواهش می‌کنم که؛ از موسیقی سنتی ایرانی حمایت کنند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی