سمفونی ۵ بتهون را می‌نوازیم/ اجرای آثار ارسلان کامکار در پایتخت

فیلارمونیک کردستان
یاسمن قاسمی

رسانه نوا – رهبر ارکستر فیلارمونیک کردستان در تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه از برگزاری یک کنسرت ویژه در برج میلاد تهران با اجرای آثاری از ارسلان کامکار خبر داد.

به گزارش رسانه نوا به نقل از مهر، مهدی احمدی رهبر ارکستر فیلارمونیک کردستان با اشاره به تازه ترین فعالیت های موسیقایی این مجموعه بیان کرد: بعد از ماه های محرم و صفر تازه ترین کنسرت ارکستر فیلارمونیک کردستان در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود. در این کنسرت که در بخش های مختلف میزبان علاقه مندان موسیقی است، ابتدا قطعاتی از موسیقی کردی مشتمل بر بازخوانی آهنگ های قدیمی مظهر خالقی و آثاری از خودم و سپس قطعاتی به آهنگسازی استاد ارسلان کامکار اجرا می شود. این در حالی است که در بخشی دیگر از کنسرت نیز سمفونی پنج بتهون به دوستداران موسیقی کلاسیک ارائه می شود.

وی ادامه داد: این کنسرت قرار بود در فصل بهار برگزار شود، اما با توجه به نزدیکی ایام انتخابات و ماه مبارک رمضان برنامه ریزی برای این اجرا میسر نشد و ما ماجرا را به گونه ای هدایت کردیم که بتوانیم کنسرت را در فصل پاییز اجرا کنیم. البته ما برنامه هایی هم برای حضور در جشنواره موسیقی فجر داریم که به محض قطعی شدن اعلام می شود.

رهبر ارکستر فیلارمونیک کردستان درباره اجرای زنده این مجموعه در استان کردستان نیز گفت: قرار بود مجموعه کنسرت هایی را در سنندج برگزار کنیم، اما این کنسرت ها به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری میسر نشد. این در حالی است که برگزاری جشنواره تولیدات سازمان صدا و سیما نیز در اولویت برنامه های فرهنگی استان بود که به طور حتم با توجه به حجم سنگین این جشنواره و پشتیبانی که باید صورت پذیرد، فعلا برگزاری کنسرت در سنندج امکان پذیر نیست اما قطعا ما برنامه هایی را برای اجرای زنده در کردستان داریم که امیدوارم به محض قطعی شدن بتوانیم درباره آن اطلاع رسانی کنیم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی