«هزار آواز» به مونیخ می رود/ خوانندگی وحید تاج به چند گویش

سام بورنگ

رسانه نوا – سرپرست گروه موسیقی «هزار آواز» در تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه از حضور در فستیوال فرهنگ و هنر ایران در مونیخ و تولید دو آلبوم به خوانندگی وحید تاج در قالبی متفاوت خبر داد.

آزاد میرزاپور آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های گروه موسیقی «هزار آواز» بیان کرد: تا یک ماه دیگر به منظور شرکت در فستیوال فرهنگ و هنر ایران در مونیخ عازم کشور آلمان می شویم که در این فستیوال گروه موسیقی «داماهی» نیز در برنامه ها شرکت خواهد کرد.

وی افزود: آنچه ما برای حضور در این فستیوال در نظر گرفتیم اجرای یک کنسرت در حوزه موسیقی سنتی و اقوام ایران به ویژه اقوام کرد و لر است که در این اجراها وحید تاج به عنوان خواننده در کنار گروه حضور خواهد داشت.

میرزاپور در توضیح بیشتر جزییات این برنامه عنوان کرد: وحید تاج برای اولین بار است که علاوه بر اجرای قطعات فارسی قطعاتی در گویش های کردی، لری و دزفولی می خواند. همچنین بعد از کنسرت آلمان برای اجرای کنسرت در کردستان قبل از پایان سال و برگزاری برنامه در تهران برنامه ریزی کرده ایم که امیدوارم بتوانیم به زودی مجوز آنها را دریافت کنیم.

این هنرمند در معرفی گروه اجرایی کنسرت گفت: بهمن فریادرس نوازنده کمانچه، مهرداد میرزاپور نوازنده عود، بابک پیمانی نوازنده سازهای کوبه ای، کاوان کریمی نوازنده سنتور، وحید تاج خواننده بخش های سنتی، کردی، لری و دزفولی و بنده به عنوان نوازنده تار، آهنگساز و سرپرست گروه در کنسرت گروه «هزار آواز» در فستیوال فرهنگ و هنر ایران در مونیخ حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: غیر از برگزاری این کنسرت ها، مشغول تولید و ضبط دو آلبوم هستیم که اولی در حوزه موسیقی سنتی ایرانی و دومی در حوزه موسیقی تلفیقی است که در هر دوی این آثار وحید تاج به عنوان خواننده حضور دارد. قبل از انتشار این دو آلبوم، قطعه ای به نام «نامه ها» نیز آماده شده که سازبندی غیرایرانی دارد و به زودی از طریق فضای مجازی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

میرازپور در توضیح آلبوم در حوزه سازهای ایرانی گفت: بنا داریم یک تا دو قطعه را نیز به صورت مجزا منتشر کنیم. در این آلبوم که اوایل سال بعد منتشر می شود تصانیفی با اشعار بزرگان ادبیات ایران از جمله سایه، منزوی و شفیعی کدکنی تولید شده که تلاش زیادی برای خلق یک فضای متفاوت در آن انجام گرفته و امیدوارم بتواند با استقبال مخاطبان روبه رو شود.

این نوازنده تار که طی ماه های گذشته در کنسرت های همایون شجریان به آهنگسازی سهراب پورناظری عضو گروه اصلی نوازندگان بوده است، توضیح داد: ما قبل از انتشار این آلبوم قطعه «شب شدگان» را هم آماده کردیم که این اثر نیز به زودی در فضای مجازی پخش می شود. به طور کلی آنچه برای این دو آلبوم در نظر گرفته شده خلق فضایی جدید در عین متفاوت بودن است که فکر کنم تجربه بسیار جالبی برای اعضای گروه خواهد بود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی