همایون شجریان و سهراب پورناظری بار دیگر قصد اجرای «سی» را دارند

سام بورنگ

رسانه نوا – کنسرت-نمایش «سی» به تهیه کنندگی «همایون شجریان» و «سهراب پورناظری» و مدیریتِ پروژه‌‌ی «تهمورس پورناظری» قصد دارد بار دیگر با پرداختن به داستان‌های هویت سازِ ملی از نیمه‌ی تیرماه، اجرای خود را در کاخ سعدآباد تهران در پیش گیرد.

به گزارش رسانه نوا، این‌بار «سی»، داستانِ «سیاوش» را از شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزیده و با بهره‌گیری از دانش هنری و فنی روز دنیا بر آن است که از نیمه تیرماه به صحنه برود. نخستین بخش از این پروژه، تابستان سالِ گذشته براساس سه داستانِ «زال و رودابه، رستم و اسفندیار و رستم و سهراب» به مدت سی‌شب در کاخ سعدآباد روی صحنه رفت و هر شب،‌ میزبان چهار هزار نفر از مخاطبانِ مشتاق بود.

«همایون شجریان» -خواننده‌ی کنسرت نمایش سی- که سالِ گذشته در نقش «سیمرغ» به اجرای برنامه پرداخت؛ این بار در نقشی دیگر به صحنه خواهد آمد . «سهراب پورناظری» نیز از سالِ گذشته مشغولِ نگارشِ قطعاتِ موسیقایی برای این اثر است و چون تجربه‌ای پیشین از موسیقی نواحی، سنتی و معاصر ایران بهره گرفته است؛ همچنین در بخش‌هایی از این اثر، موسیقی کلاسیک غربی نیز شنیده می‌شود. پروژه‌ی چند رسانه‌ای «سی» را می‌توان پیوندی مدرن و در عین حال خلاقانه بین اجزای مختلف هنرهای نمایشی و موسیقی در ایران و آغازگر رویکردی نوین در اجرای هنر چند رسانه‌ای دانست.

مراحل پیش تولیدِ این اثر از بهمن  ماه ۹۶ آغاز شده و تا چند روز آینده قراردادهای مربوط به مکان و عوامل اجرا نهایی و اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.  شرکت های دل آواز و بارانا برگزار ی این برنامه را برعهده دارند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی