درگذشت بازیگر و کارگردان معروف

اولگ تاباکوف بازیگر
محمدتقی فرهادپور

اولگ تاباکوف بازیگر کارگردان، صداپیشه و مدرس معروف بازیگری روسیه‌، در سن ۸۲ سالگی در مسکو درگذشت.

به گزارش جام نیوز، درگذشت «اولگ تاباکوف» که علاوه بر بازیگری و کارگردانی تئاتر در بسیاری‌ از کارتون‌ های دوره اتحادیه جماهیر شوروی صداپیشگی کرده بود با واکنش بسیاری از شخصیت های مهم روسیه نیز همراه بوده و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور و «ویاچسلاو ولودین» رئیس پارلمان این کشور نیز درگذشت این هنرمند کهنه‌کار را به خانواده‌اش تسلیت گفتند.

اولگ تاباکوف بازیگر معروف روسیه ای فعالیت هنری خود را در دهه ۱۹۵۰ میلادی و در جماهیر شوروی آغاز کرد و به یکی از معروف‌ ترین و بهترین بازیگران نسل خود تبدیل شد.

وی در طول دوران فعالیت خود جوایز فراوانی برای فیلم و آثار نمایشی خود دریافت کرد که از آن جمله می‌ توان به جایزه جشنواره فیلم بوستون در سال ۱۹۸۰ برای نقش‌آفرینی در فیلم «چند روز از زندگی ابلوموف» اشاره کرد.

وی در سال‌ های پایانی زندگی خود به تدریس بازیگری در مسکو مشغول بود و ریاست چندین تئاتر بزرگ از جمله تئاتر بزرگ چخوف مسکو را بر عهده داشت.

«نیکیتا میخایلوف» کارگردان معروف روسی که کارگردانی فیلم «چند روز از زندگی ابلوموف» با بازی «تاباکوف» را بر عهده داشته می‌ گوید وی نه تنها یک بازیگر فوق‌ العاده بلکه یک استاد در آموزش حرفه خود بود. «تاباکوف» توانایی فوق‌ العاده‌ای در تبدیل هر موضوعی به یک اثر هنری ارزشمند داشت.

این هنرمند کهنه‌کار روسی علاوه بر فعالیت در سینما و تئاتر در عرصه صداپیشگی کارتون‌های کودکان نیز بسیار شناخته شده بود که از آن جمله میتوان به صداپیشگی در کارتون «سه نفر از پروستاکواشینو» محصول سال ۱۹۷۸ اشاره کرد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی