در مورد این موضوع از سال گذشته موزیسین ها و کارشناس هاى مختلف موسیقى مطالبى منتشر کرده اند. اتفاقى بودن شباهت یک ملودى امکان پذیره اما در این دو سرود ، فرم، تعداد میزانها، حتى چگونگى و زمان اوج گرفتن و تعویض آکورد ها یکى است.
قضیه به همین هم محدود نمیشه. مودلاسیون هردو یکیه، ملودیها شبیهه منحنى داینامیکى به طور عجیبى شبیهه.
خنده داره که در هر دو زمان ضربه ى سنج ارکستر هم یکیه. اگر فضاى کار رو به چند بخش تقسیم کنیم، در هردو ، ٣ میزان اول فضایى موقر و آرام، میزان ۴ کرشندویى به سمت یک فریاد و از میزان ۵ فریاد آغاز میشه و در هردو از چند میزان بعدى یک فضاى دراماتیک آغاز میشه. سپس دوباره هر دو وارد فضاى حماسى و نظامى وار میشن. جالبه که آکوردها و ملودیها هم در آغاز و پایان تک تک بخشهایى که ذکر شد از یک الگوى مشخص و مشابه تبعیت مى کنند.
کادانس ها هم کپى هم است. شکی وجود ندارد که این کار، کپی ست، اما شوک، چرا !
دیدگاه شما