هجوم کاربران ایرانی به صفحات خانواده ترامپ!

​ای کاش سیاستگذاران فرهنگی و اخلاقی جامعه، هر چه زودتر متوجه می شدند یا می پذیرفتند روش هایی که برای آموزش و نهادینه کردن، فرهنگ، اخلاق و هویت اجتماعی در این سال ها دنبال کرده اند،

نیاز به بازنگری و تحول اساسی دارد. گذشته از مجموعه ی مسائلی که در جامعه ی اطراف خود می بینیم، فضاهای مجازی، مجال کاذبی فراهم کرده اند تا ایرانیان دچار سردرگمی هویتی، فرهنگی و اخلاقی، به هر دست آویزی برای تخلیه ی هیجان ها، غرایز، خشم ها و حرف هایی که امکان ابراز و تخلیه ی منطقی و اصولی آنها فراهم نشده، متوسل شوند.

این رفتارها در فضای مجازی که علامتی از مشکلات فرهنگی جامعه ی ماست، موجب خدشه دار شدن چهره ی ملی و بین المللی ایران در کشورهای مختلف جهان می شود.

سیاست های نامناسب فرهنگی در این سال ها، افرادی را به جامعه تحویل داده است که نه برای خود و نه برای واقعیت آنچه سال ها شعارش را شنیده اند، اهمیت و احترامی قائل نیستند و برای سرگرم شدن و سبک کردن خود از بار فشارهای غیر اصولی اعمال شده در طول سال ها، به هر کاری، بی توجه به معنا و تبعات آن دست می زنند.

به عنوان نمونه سری بزنید به صفحه ی اینستاگرام دو دختر دونالد ترامپ و ببینید مردم همیشه در صحنه ی ما در آنجا چه حضور پر رنگی دارند، گویی پروفایل یک فارسی زبان است که در زیر پست های وی انواع ناسزاها و لحن های لمپنی و تبلیغات و شوخی های ناشایست، به چشم می خورد، آنگاه این افراد می شوند نماینده ی کشوری با تمدن ۲۵۰۰ ساله یا نماینده ی یک کشور اسلامی که داعیه ی اخلاق و اصلاح نظام های غیر اخلاقی جهان را دارد.

کاش کسی یا ارگانی پاسخگو بود که چگونه شد که چنین افرادی در این کشور تربیت شدند و روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود؟

وقتی یکی از دوستان در مورد صفحه ی ایوانکا ترامپ و تیفانی ترامپ این موضوع را به من گفت، فکر نمی کردم با چنین صحنه ها و مطالبی مواجه شوم که واقعا برای آبرو و هویت کشور مایه ی سرافکندگی است.•

افشین یداللهی

۲۲ آبان ۱۳۹۵

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی