سمفونی خلیج فارس؛ بزرگترین تور کنسرت تاریخ موسیقی ایران

به سرپرستی شهرداد روحانی بزرگترین تور کنسرت تاریخ موسیقی ایران از استان بوشهر آغاز می‌شود.

ارکستر سمفونیک تهران برای اولین بار، توری دو مرحله‌ای را در فاصله زمانی بهمن‌ماه ۹۵ تا خردادماه ۹۶ در سطح کشور با تازه‌ترین اثر شهرداد روحانی در قالب «سمفونی خلیج فارس» در راستای حمایت ملی از نام پرآوازه خلیج فارس، اجرا می‌کند.

​شروع این پروژه ملی از استان بوشهر و شهر عسلویه آغاز می شود که همراه گروه ۱۰۰ نفره اش روز ۱۰ بهمن در عسلویه به اجرای این سمفونی خواهد پرداخت.

یک روز بعد هم این گروه در بوشهر به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

سپس در شهرهای جنوبی دیگر نظیر آبادان، اهواز، بندر عباس، کیش و کلانشهرهای شیراز، اصفهان، تبریز، رشت، کرمان، اراک، خرم آباد و همدان دنبال خواهد شد؛ توری که گروهی ۱۰۰نفره از هنرمندان بنام موسیقی ایران را در قالب ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در خود جای داده است.

این ارکستر ۱۰۰ نفره، مرحله دوم اجراهای پرشکوه و روباز خود را در مکانهای نمادین کلانشرها از جمله: «میدان نقش جهان» در اصفهان، «باغ عفیف آباد» در شیراز‌، «هتل ارم» در کیش، «الگلی» در تبریز و… انجام خواهد داد.

یادآور می‌شود، ارکستر سمفونیک تهران با ۸۰ سال قدمت، بزرگترین و قدیمی‌ترین ارکستر سمفونیک کشور است. این ارکستر در سال ۱۳۱۲ به وسیله غلامحسین مین‌باشیان و با نام «ارکستر بلدیه» آغاز به فعالیت نمود و تا این سال رهبران متعددی را در دوران مختلف تجربه کرده و در سال ۱۳۹۵ رهبری این ارکستر به پر افتخارترین ایرانی در موسیقی کلاسیک جهان، استاد شهرداد روحانی سپرده شد.

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی