داریوش پیرنیاکان: دولت به مدرسان بیکار شده در شیوع کرونا حقوق پرداخت کند

داریوش پیرنیاکان
سام بورنگ

رسانه نوا – داریوش پیرنیاکان؛ سخنگوی شورای عالی خانه موسیقی گفت: وظیفه دولت رسیدگی به وضع آموزشگاه ها و مدرسان موسیقی و پرداخت حقوق برای بیکاری چند ماهه ناشی از کروناست.

به گزارش رسانه نوا به نقل از سایت خانه موسیقی، داریوش پیرنیاکان(سخنگوی شورای عالی خانه موسیقی) با اشاره به توقف تمامی فعالیت های موسیقی در ماه های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: خانه موسیقی، مدیرعامل و معاون اجرایی از ابتدای امسال برای این موضوع قدمهای خوبی برداشته اند اما خانه موسیقی منبع مالی ندارد و این را همه اعضا هم می دانند. همانطور که آقای نوربخش هم صحبت هایی با وزیر فرهنگ و ارشاد کرده اند باید به حوزه آموزش رسیدگی جدی شود.

پیرنیاکان گفت: بخش اعظمی از فعالان موسیقی از حوزه آموزش امرار و معاش می کنند. الان حدود سه ماه است که آموزشگاه ها تعطیل است و اینها باید چه کار کنند؟ تعداد آموزشگاه ها و تعداد مدرسان کاملا معلوم است و وزارت ارشاد باید به آنها کمک کند. آسیب پذیرترین قشر در موسیقی مدرسان هستند. بسیاری از فعالان موسیقی جذب آموزشگاه ها شده اند زیرا حوزه های دیگر موسیقی آنچنان رونقی برای فعالیت و امرار و معاش آنها ندارند. در موسیقی کلاسیک و ایرانی و کلاسیک غربی وضع به این شکل است و تقریبا همه فعالان این حوزه ها در آموزشگاه ها تدریس می کنند.

تاکید بر پرداخت حقوق موسیقیدانان بیکار شده در کرونا

سخنگوی شورای عالی خانه موسیقی تاکید کرد: اینجا دولت باید وارد شود و من از وزیر محترم ارشاد آقای صالحی می خواهم که به این امر رسیدگی کنند و حتما برای چند ماه تعطیلی آموزشگاه ها و مدرسان حقوقی در نظر بگیرند. وظیفه دولت و وزارت ارشاد این است که در این موقعیت به وضعیت موزیسین ها رسیدگی کنند و برای این چند ماه بیکاری به آنها حقوقی پرداخت کنند و بر این مساله تاکید داریم.

داریوش پیرنیاکان در خصوص نحوه برگزاری کلاس های دانشگاه موسیقی بصورت آنلاین هم گفت: بعد از تعطیلات نوروز این کلاس ها بصورت آنلاین و مجازی آغاز شده و در مباحث نظری و کلاس های عملی انفرادی این کار انجام می شود ولی در کلاس های عملی گروهی مثل گروه نوازی این کار غیر ممکن است. این کلاس ها ممکن است اگر وضعیت سفید اعلام شود در تابستان برگزار شود و یا اینکه به ترم های بعدی انتقال داده شود.

تدریس آنلاین مطلوب نیست

این مدرس پیشکسوت موسیقی درباره نحوه برگزاری کلاس های خصوصی خود نیز گفت: کلاس های خصوصی را هم در فروردین به اصرار هنرجویان آغاز کردم که از طریق واتس آپ تدریس می شود که خیلی مطلوب نیست. شیوه آموزشی من به شکلی است که باید همزمان با شاگرد ساز بزنم و صداها با تاخیر چند ثانیه ای می رسد. قرار شد شاگردان ساز بزنند و بفرستند و بعد من اشکالاتشان را اصلاح کنم و برایشان بفرستم که وقت زیادی می برد. به هر صورت این شیوه حداکثر تا پنجاه درصد به هنرجو کمک می کند و نمی تواند جای تدریس حضوری را بگیرد.

پیرنیاکان در خصوص تجربه شخصی خودش در دوران قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا و فعالیت های هنری اش گفت: آنقدر جامعه در این موضوع ملتهب بود که من تمام حواسم به معطوف آن بود. این مساله جهانی است و وقتی می دیدم در کشور های دیگر دسته دسته انسانها بخاطر این بیماری جان خود را از دست می دهند بسیار غمگین می شدم و دستم به ساز نمی رفت. در روزهای اول بخاطر روحیه ام هیچ کاری نمی توانستم انجام دهم. بیشتر مطالعه کردم، در خانه ماندم و توصیه های پزشکی و بهداشتی عمل کردم. اخیرا با اصرار شاگردان تدریس آنلاین را آغاز کردم کم کم دستی هم به ساز بردم.

قدردانی از کادر درمانی کشور

داریوش پیرنیاکان در پایان سخنانش درباره زحمات کادر درمانی کشور گفت: کادر درمانی کشور ما از جان مایه گذاشت و پرستاران و پزشکانی بودند که چهل روز به خانه نرفتند و در بیمارستان به مردم خدمت کردند و برخی هم جان خود را در این راه از دست دادند. ما تازه فهمیدیم چه کادر قوی پزشکی و متخصصانی در کشور داریم که باید از آنها قدردانی کنیم. البته مردم هم به آسیب دیدگان از شیوع کرونا کمک کردند و باید از همه اینها تشکر و قدردانی کنیم و من به همه اینها دست مریزاد می گویم.

دیدگاه شما

1 دیدگاه
ali
پاسخ دادن

واقعا اینکار باید انجام بشه کار بسیار سنجیده و خوبیه

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی