اعتراض خانه موسیقی ایران به تخریب خانه پرویز مشکاتیان

سام بورنگ

رسانه نوا – خانه موسیقی ایران نسبت به تخریب خانه پدری زنده یاد پرویز مشکاتیان در شهر نیشابور که به ثبت ملی هم رسیده بود، اعتراض کرد.

پس از انتشار خبر تخریب خانه پدری زنده یاد پرویز مشکاتیان (موسیقیدان ایرانی) در شهر نیشابور که به ثبت ملی هم رسیده بود، خانه موسیقی ایران نسبت به این اقدام غیر فرهنگی اعتراض کرد.

خانه موسیقی ضمن ابراز تاسف از این اقدام، اعلام می دارد از سازمان میراث فرهنگی و شهرداری شهر نیشابور انتظار می رفت در حفظ و صیانت از بنای خانه پدری زنده یاد استاد مشکاتیان که یکی از مفاخر فرهنگ و هنر ایران زمین است، کوشیده و جهت تکریم این استاد برجسته موسیقی این محل را به موزه و مرکز فرهنگی شهر تبدیل می کردند.

متاسفانه با سوءتدبیر مدیران این خانه ارزشمند در حالی که به ثبت ملی رسیده بود در میانه چند روز تعطیل رسمی تخریب شد و یکی از مکان های ارزشمند فرهنگی که می توانست به یک قطب فرهنگی، هنری و گردشگری نیشابور مانند مقبره بزرگانی چون خیام، عطار، کمال الملک و … تبدیل شود، تخریب گردید.

خانه موسیقی ایران در پایان ابراز امیدواری می کند متولیان فرهنگی شهر نیشابور در صدد جبران این خسارت به پیکره فرهنگ و هنر کشور برایند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی