رشته‌ی «آهنگسازی پاپ» به مرکز علمی کاربردی واحد ۴۶ اضافه شد

سام بورنگ

رسانه نوا – موسسه فرهنگی هنری آوازی با دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری آوازی نو، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران با موسسه فرهنگی هنری «آوازی نو» امروز شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ برگزار شد.
در این مراسم سیدحسن اردستانی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری آوازی نو، سوسن تقی‌پور مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.
همچنین نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر و از مدرسان موسیقی دانشگاه علمی کاربردی از مهمانان این برنامه بود که به دلیل کسالت نتوانستند در این مراسم حاضر شوند.
مشایخی در ابتدای این مراسم در تماسی آنلاین گفت: ما در حوزه موسیقی با مشکلات زیادی رو به رو هستیم. یکی از این معضلات موضوع مدرک‌گرایی است و بسیاری از دانشجویان تنها برای گرفتن مدرک به دانشگاه می‌آیند. جالب اینکه این مدرک هم به هیچ وجه به دردشان نمی‌خورد. از سوی دیگر تمام نکاتی که در دانشگاه‌های ما آموزش داده می‌شود، متعلق به سال‌ها قبل بوده که دیگر به‌روز نیستند. این منابع از جهت غنای علمی دچار ایرادها و معایب زیادی هستند که باید درباره همه آن‌ها بازنگری کرد.
این رهبر ارکستر و مدرس دانشگاه تاکید کرد: به‌روز نبودن و سطحی بودنِ آموزه‌های دانشگاهی آثار موسیقایی را تبدیل به موسیقی‌های به اصطلاح فست فودی کرده که اصلاً به صلاح دانش آموزان و دانش آموختگان نیست.
مشایخی درباره همکاریِ دانشگاه جامع علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ با موسسه فرهنگی هنری آوازی نو، گفت: این همکاری موجبِ نزدیکیِ دانشجویان به بازار کار می‌شود و می‌تواند دانشجویان خلاق و کاربلد را در سریع‌ترین زمان ممکن به سمت بازار کار هدایت کند. در عین حال چنین روندی موجب ایجاد انگیزه بیشتر در بین دانشجویان هم می‌شود.

راه نجات موسیقی پاپ از ابتذال پیوند با دانشگاه است

سید حسن اردستانی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری «آوازی نو» در سخنانی گفت: همواره در اندیشه این بودیم که استعدادهای خلاق در عرصه موسیقی را شناسایی کنیم تا با ایجاد بسترهای مناسب آن‌ها را به سمت موسیقی صنعتی پیش ببریم. امروزه شاهدیم که موسیقی در کشورمان به سمت صنعتی شدن می‌رود. برای اینکه روندِ صنعتی شدن را به درستی طی کنیم، باید فرهنگ آن را داشته باشم. ما بر این عقیده‌ایم که کیفیت موسیقی باید روزبه‌روز بالا برود. در همین راستا تصمیم گرفتیم با مرکز علمی کاربردی واحد ۴۶ وارد همکاری شویم که نتیجه آن امضای این تفاهم نامه شد.
این صدابردار پیشکسوت عرصه موسیقی تاکید کرد: بالا رفتنِ کیفیت آموزش در موسیقی پاپ برای ما بسیار مهم است. ما امروز ژانری به نام موسیقی سرگرمی داریم که اگر بتوانیم این موسیقی را با کارگروه‌های دانشگاهی ترکیب کنیم می‌توانیم آن را از ابتذال دور کنیم. ما تلاش می‌کنیم تا سطح شنیداری مردم را ارتقا دهیم و قطعاً با کارگروهی که اکنون با این تفاهم‌نامه آغاز می‌شود امیدوارم به اهداف‌مان برسیم. ما امروز وارد راهی طولانی شده‌ایم و بسیار خوشحالم که مسیر جدیدی برای موسیقی پاپ پدید آمده است.

ما به جریان حرفه‌ای موسیقی نیاز داریم

سوسن تقی‌پور مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران نیز در ادامه این نشست رسانه‌ای گفت: فکر می‌کنم اجراهای مرکز آموزش علمی کاربردی واحد ۴۶ نشان داده که می‌تواند حوزه صنعت و هنر را به حوزه اشتغال پیوند دهد. در این راه شناسایی درست استعدادها برای ورود به بازار کار و صنایع خلاق به ویژه حوزه موسیقی مهم‌ترین رویکرد ماست.
تقی‌پور ادامه داد: ما رشته «آهنگسازی پاپ» را در این مرکز دانشگاهی تاسیس کرده‌ایم. این رشته تاکنون در هیچ مرکز دانشگاهی تدریس نشده و ما تلاش کردیم تا به واسطه نیازی که در جامعه نسبت به موسیقی پاپ وجود دارد از طریق دانشگاه خودمان رشته «آهنگسازی پاپ» و کارشناسی «آواز ایرانی» را به تصویب برسانیم. این رشته‌ها از مهرماه سال جاری در دانشگاه ما کار خود را آغاز می‌کنند.
تقی پور گفت: آنچه تفاهم‌نامه‌ی ما با موسسه فرهنگی هنری آوازی نو را شکل داد؛ نیاز بدنه حرفه‌ایِ موسیقی به تحصیلات دانشگاهیِ هنرمندان و البته نیاز به اشتغال‌زایی در میان دانشجویان بود.

آماده همکاری با فارغ التحصیلان آهنگسازی پاپ هستیم

رهام هادیان خواننده گروه ماکان‌بند و از خوانندگانِ موسسه «آوازی نو» یکی از مهمانان ویژه این مراسم بود. هادیان گفت: خوشحالم که اینجا هستم زیرا زمانی که در دانشگاه درس می‌خواندم از نزدیک با مشکلات دانشجویان مواجه بودم. به هر حال امروز زمینه ارزشمندی ایجاد شده تا پتانسیل دانشجویان در رشته آهنگسازی پاپ به هدر نرود. امروز خیلی خوشحالم که موسسه آوازی نو و این مرکز دانشگاهی توانسته‌اند شروع کننده جریانی باشند که قبلاً آرزوی تک‌تک ما در دوران دانشگاه بود.
این خواننده تاکید کرد: دغدغه بسیاری از دانشجویان این است که پس از فارغ‌التحصیلی چه خواهند کرد. ما هم به عنوان خوانندگان موسسه آوازی نو، اعلام می‌کنیم که آماده همکاری با استعدادهای مستعدِ حوزه موسیقی هستیم. خوشبختانه امروز این تفاهم‌نامه راه خوبی برای ورود دانشجویان با استعداد به عرصه موسیقی را باز کرده است.

موارد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران با موسسه فرهنگی هنری «آوازی نو» به شرح زیر است:
تشکیل کارگروه مشترک با کمیته‌های کارشناسی مشترک در حوزه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و اجرایی
طراحی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک از جمله کنسرت‌ها، نمایشگاه‌های آثار هنری، رونمایی از آثار مکتوب و هنری، همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی هنری
انعکاس فعالیت‌های مشترک از طریق امکانات رسانه‌ای و تبلیغات در اختیار هر یک از طرفین
ساخت و تولید تیزرها و کلیپ‌های تبلیغاتی به واسطه دانشجویان مرتبط در قالب قراردادهای منعقده آتی
برنامه ریزی و برپایی کارگاه‌های آموزشی و استفاده از مدرسین مجرب
مدیریت و برنامه ریزی و اجرای تک پودمان‌های تخصصی در زمینه فعالیت‌های مرتبط با موضوع تفاهمنامه
مشارکت در شناسایی و آموزش و معرفی افراد مستعد در زمینه موسیقی و تخصص‌های مرتبط

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی