نمایش موزیکال منطق الطیر به صحنه می‌رود/ فراخوان جذب کودکان و نوجوانان برای گروه کر

سام بورنگ

رسانه نوا – مدرسه موسیقی آفرینش قصد دارد «نمایش موزیکال منطق الطیر» بر اساس اثر ارزشمند عطار نیشابوری و یکی از گنجینه‌های ادبی فارسی را روی صحنه ببرد.

نمایشنامه منطق الطیر به کوشش مریم شریف‌زاده و خشایار حاجی سید جوادی با حمایت “موسسه فرهنگی محیط زیستی زیست مان” و “مدرسه بین المللی نیکو” و تاثیر از خلاصه منطق الطیر دکتر سید صادق گوهرین نوشته شده است.

مریم شریف‌زاده آهنگساز و کارگردان این نمایش، طی فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی از کودکان و نوجوان ۸ تا ۱۵ سال برای عضویت در گروه کُر این اثر دعوت کرده است. این فراخوان حضور سایر علاقمندان از سراسر ایران و هم چنین فارسی زبانان خارج از کشور را نیز شامل می‌شود.

در حال حاضر کودکان و نوجوانان از سراسر ایران و هم چنین فارسی زبانان خارج از کشور در حال تمرین‌های اولیه این نمایش به صورت مجازی و آنلاین هستند.

در سال‌های گذشته نیز مدرسه موسیقی آفرینش نمایش‌های موزیکال ویژه کودکان و نوجوانان مانند جوجه اردک زشت و شیرشاه را در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برده است. با توجه به تجربه‌های پیشین این بار تلاش بر این است تا آثار گرانبهای ادبیات فارسی را برای آشنایی کودکان و نوجوانان با شیوه‌ای نو و مشارکت پویای آن‌ها اجرا کرد.

در این نمایش علاوه بر توجه به ادبیات و موسیقی سعی شده تا پرندگان بومی ایران نیز برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با محیط زیست معرفی شوند.

گفتنی است؛ مدرسه موسیقی آفرینش در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. هدف از تاسیس این مدرسه ترویج و آموزش آواز کلاسیک، سلفژ، صدا سازی و آشنایی و آموزش ساز‌های ایرانی و کلاسیک بوده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی