هنرمندانی که با برنامه ریزی در پلتفرم ها فعالیت می کنند موفق خواهند شد

مدیر وبسایت

اگر به دنبال انتشار آثار موسیقایی خود در پلتفرم‌های بین المللی بوده‌اید حتما با نام وحید میرزایی برخورد کرده اید. او صاحب رکورد لیبل بین‌المللی ” زند رکورد” است. نه تنها هنرمندان ایرانی داخل کشور بلکه هنرمندانی هم از امارات ، انگلستان، ترکیه، امریکا و … با وی در خصوص خدماتی مثل توزیع موزیک، طراحی و توسعه صفحات وب، برندینگ و مشاوره همکاری می کنند. در ادامه گفت و گوی ما با وحید میرزایی را می خوانید.

با شیوع کرونا خیلی از هنرمندان به سمت فعالیت در پلتفرم‌های بین المللی رفتند. شما هم طبیعتا پرکار شدید.

بله.با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری کنسرت های موسیقی در دنیا، عمدتا موزیسن ها بخصوص موزیسن های مستقل که تهیه کننده ندارند، دچار مشکلات اقتصادی شدند. در کشور ما متاسفانه مارکت مورد اعتمادی برای انتشار و فروش آثار وجود نداشت و من بر خودم وظیفه دانستم که “زند رکوردز” را راه اندازی کنم.

کمی درباره ” زند رکوردز” برای ما بگویید.

” زند رکوردز” پلتفرمی است که وظیفه آن توزیع، بازاریابی و حفظ حقوق آثار هندمندان است. این پلتفرم به عنوان نمایندگی «روت نوت » انگلستان در اوایل پاندمی کرونا توسط خودم ایده پردازی و راه اندازی شد و الان بیش از بیست هنرمند مشهور ایرانی مثل رضا صادقی ، نیما مسیحا، رضا تاجبخش، میلاد فرهودی، یلدا صمدی و …. در این پلتفرم آثار خود را توزیع می کنند.

کمی بیشتر در خصوص حوزه فعالیت خود صحبت کنید. به عنوان وب‌مستر چه خدماتی را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهید؟

در خصوص این سوال باید خدمت شما عرض کنم فعالیت های من فقط به توزیع موزیک در پلتفرم های موزیک محدود نمی‌شود و خدمات خیلی وسیع تری در خصوص طراحی و توسعه وب سایت ها، مدیریت برندیگ، مشاوره برندینگ موسیقی، دیجیتال مارکتیگ و … به هنرمندان در سراسر دنیا ارائه می دهم.

یک وب مستر حر‌فه‌ای چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

به نظر من یک وب مستر حرفه ای باید مدام خودش را با علم و‌تکنیک های روز دنیا آپدیت کند که بتواند یک آرتیست موفق بسازد. در کنار تحقیقاتی که انجام می شود باید به شدت صبور بود و مسائل مربوط به راانجام داد.

شما تا امروز با چهره‌های سرشناسی همکاری کرده‌اید؟

در خصوص باید بگویم بیش از پانزده سال در کنار رضا صادقی هستم. حدودا ده سال طراح و مدیر سایت ایشان بودم و الان که مشاوره برندینگ در فضای بین المللی برای رضا صادقی انجام می دهم. استودیو پاپ که بزرگترین و قدیمی‌ترین استودیو موسیقی ایران و یکی از برترین‌های آسیا است بیش از ده سال است که مدیر ای تی و طراح و توسعه دهنده، و مشاوره برندیگ و‌… هستم. در این سال‌ها با هنرمندان بزرگی همچون نیما مسیجا، میلاد فرهودی،زنده یاد ناصر فرهودی، رضا تاجبخش، یلدا صمدی،مهدی دلیلیان، فرزین قره قزلو، نوید نوروزی، مسعود همایونی،عسل ملک زاده، داریوش صالح پور، سروش عمومی، مهرزاد خواجه امیری، امین جهانگیری،روزبه زرعی،کیان مقدم و دوستان دیگر همکاری کرده ام. هنرمندان مطرح دیگری هم هستند که متاسفانه الان حضور ذهن ندارم و البته در کنار این افراد، هنرمندان جوان، با استعداد و جویای نام زیادی با من کار می کنند.

پس فعالیت در پلتفرم‌های بین‌المللی ارتباطی ندارد که یک هنرمند معروف باشد یا خیر.

نه مرتبط نیست. اتفاقا خیلی از آرتیست های سراسر دنیا رشد و‌موفقیت خود را مدیون پلتفرها هستند. هنرمندانی که با برنامه ریزی در پلتفرم ها فعالیت می کنند موفق خواهند شد. الان هم بیشتر از ده چهره جدید در موزیک دارم که پروسه حرفه ایی آنها رو به صورت جدی از پلتفرها شروع کردیم. هومن ناصری، محمدرضا رهنما، پرهام ابراهیمی، مریم نایبی و دوستان دیگر در این لیست هستند.

کمی درباره چگونگی فعالیت هنرمندان در پلتفرم‌ها بگویید.

مهم تر از همه از نظر من این است که هنرمند حتما باید صبور باشد چرا که یک اثر قرار نیست در همان روز انتشار، موفق و به فروش بالا برسد. باید این روند استاندارد ادامه دار باشد تا به نتیجه برسد. از آنجایی که متاسفانه به دلیل عدم اگاهی هنرمندان، در سال های اخیر شاهد سوءاستفاده هایی از آثارشان بوده ایم. خواهشم این است که قبل از اینکه توسط هر شخص یا شرکتی کار خود را توزیع کنند به اندازه کافی تحقیق کنند و حتما حتما به حقوق عوامل دیگر مثل ترانه سرا، تنظیم کننده و … را رعایت کنند.

در اخر بگویید فعالیت هنرمندان ما در مقایسه با هنرمندان مطرح جهانی چقدر تفاوت دارد؟

واقعا در این مرحله نمی شود مقایسه کرد. به هر حال بحث تحریم ها و عدم دسترسی صحیح و سریع به منابع و خدمات بین المللی باعث شده ما در این زمینه کمی سرعتمان کم شود که البته که خوشحالم در سالهای اخیر عمده هنرمندان حتی پیشکسوتان به این فضا اعتماد کرده و سرعت رشد خوبی داشته اند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی