واکنش محمدحسین توتونچیان به قانون جدید بلیت‌های کنسرت/ اگر مدیران میزان مبلغ را می‌دانستند این قانون را وضع نمی‌کردند!

سام بورنگ

رسانه نوا – چندی پیش نمایندگان مجلس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کردند که ۱۰ درصد بهای بلیت اجراهای صحنه‌ای در تهران و کلان‌شهرها را دریافت و به حساب درآمد عمومی، نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند و این در حالی است که این قانون، با واکنش‌های متفاوتی از سوی کنسرت‌گذاران همراه شده است.

محمدحسین توتونچیان (مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری ققنوس و وبسایت ایران‌کنسرت) در این باره می‌گوید: «لازم است درباره این قانون جدید به دو نکته اشاره کنم. اول اینکه این موضوع در حال حاضر قانون کشور است و ما هم موظف به اجرای این قانون هستیم. طبیعتا هیچ‌کس بی‌قانونی را دو ست ندارد.»

او ادامه داد: «موضوع دیگر اینکه در حال حاضر حدود پنج یا ۶ وبسایت بلیت‌فروشی در کشور فعال هستند و بهتر بود قبل از مصوب کردن هر قانونی و اعمال آن از مدیران این وبسایت‌ها استعلام گرفته می‌شد تا مسئولان متوجه می‌شدند که در فروش سالانه سایت‌های بلیت‌فروشی چقدر است. شاید اگر آنها می‌دانستند که مبلغ مورد نظر آنها چیزی حدود فقط ۱۵ میلیارد تومان است، اصلا این قانون را وضع نمی‌کردند.»

این کنسرت‌گذار همچنین گفت: «مدیران فکر می‌کنند که با این مبلغ می‌توانند به تجهیزات فرهنگی شهرستان‌های مختلف کمک کنند اما شاید اگر از ابتدا می‌دانستند این مبلغ خیلی ناچیز است، اصلا دنبال تصویب چنین قانونی نمی‌رفتند. آیا به نظر شما وقت دولت، کمیسیون فرهنگس مجلس و شورای نگهبان با ارزش‌تر از ۱۵ میلیارد تومان نبود؟»

او در عین جال تاکید کرد: «قطعا که به بنده به عنوان یک کنسرت‌گزار از این قانون تبعیت خواهم کرد، چون از بی‌قانونی بیزارم. اما نباید فراموش کنیم که اختیار قیمت‌گذاری بلیت کنسرت با بخش خصوصی است اما سیستم عادلانه‌ای دارد و به هر حال هزینه سالن، نور، صدا، تبلیغات، سود تهیه‌کننده و… از جمله مواردی هستند که در جمع‌بندی قیمت بلیت کنسرت تاثیرگذارند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی