مراسم تشییع پیکر ابوالحسن خوشرو برگزار شد

سام بورنگ

رسانه نوا – مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر زنده یاد ابوالحسن خوشرو (استاد موسیقی مازندران) در روستای ساروکلای قائمشهر و با حضور جمعیت زیادی از دوستداران این هنرمند برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا به نقل از سایت خانه موسیقی ایران، با وجود اعلام خانواده زنده یاد خوشرو مبنی بر لغو مراسم تشییع برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، صبح امروز جمعیت زیادی از علاقمندان و دوستداران ابوالحسن خوشرو به روستای ساروکلای شهر قائمشهر رفتند و با این هنرمند برجسته موسیقی مازندران وداع کردند.

در این مراسم چند قطعه از آثار زنده یاد خوشرو پخش شد و پیکر این هنرمند که شب گذشته در سن ۷۳ سالگی درگذشت بخاک سپرده شد.

ابوالحسن خوشرو، خواننده و نوازنده پیشکسوت موسیقی مازندرانی شامگاه ۱۰ اسفندماه پس از تحمل یک دوره دو ساله بیماری در ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

او از سال نود و شش درگیر بیماری شد و طی این مدت با وجود نقاهت ، فعالیت‌های موسیقایی خود را متوقف نکرد.حاصل فعالیت‌های او در این مدت خواندن قطعات آلبوم‌های “موسیقی حماسی و آیینی مازندران” اثر نبی احمدی و “چِم” به آهنگسازی سیاوش طالبی بود.وی همچنین چندی پیش نشان درجه یک هنر را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

وی همراه با استاد فقید احمد محسن‌پور از چهره‌های برجسته و اثرگذار در احیای موسیقی مازندران بود که بیش از پنج دهه از عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ موسیقایی مازندران کرد.

از این هنرمند نامی موسیقی مازندران ده‌ها قطعه موسیقی و آلبوم بومی به جای مانده است.

خوشرو متولد دی ماه ۱۳۲۵ بود و در سال ۱۳۳۹ یک گروه موسیقی با همکاری برادرانش فرج‌الله خوشرو و عبدالله خوشرو و همچنین احمد محسن‌پور تشکیل داد.
او از سال ۱۳۴۵ با رادیو مازندران همکاری خود را آغاز کرد و سال ۵۰ با تشکیل گروه موسیقی روجا فعالیت‌های هنری خود را گسترش داد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی