علی جنتی: بی خود و بی جهت جلوی کار کنسرت‌ها را گرفته‌اند

سام بورنگ

رسانه نوا – «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن انتقاد از جلوگیری برگزاری کنسرت‌ها، به صحبت از حواشی پیرامون وزارتخانه و موضوعاتی همچون تکخوانی بانوان پرداخت.

جنتی در گفتگو با روزنامه‌ ایران ابتدا درخصوص حواشی سال گذشته پیرامون تک‌خوانی بانوان گفت: با وجود اینکه این قدر در مجلس شورای اسلامی دوره گذشته جوسازی کردند که وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی اجازه تک‌خوانی به خانم‌ها داده، اما چنین اتفاقی نیفتاد. بله تک‌خوانی موارد خاصی مثلاً در ایام ۲۲ بهمن در فرهنگسرای نیاوران بوده آن هم فقط برای خانم‌ها با شرایط خاص. یعنی اجازه داده نمی‌شود که موبایلی ببرند یا فیلمی در داخل سالن بگیرند یا حتی صدایی ضبط کنند. هر چقدر توضیح دادیم که چنین اتفاقی نیفتاده، برخی نمایندگان زیر بار نرفتند. به هر حال بجز موارد خاصی مثل بعضی  نمایندگان محترم رهبری در برخی استان‌ها که دیدگاه‌های شخصی خود را اعمال می‌کنند، یعنی حتی دیدگاه رهبری را هم اعمال نمی‌کنند. نظرات رهبر معظم انقلاب در رابطه با موسیقی کاملاً روشن و شفاف است و ما هم همان نظرات را عمل می‌کنیم. منتها آقایان اجتهاد خود را ملاک قرار می‌دهند و توجه به نظرات رهبری نمی‌کنند و به طور کلی با موسیقی مخالفند. ما که نمی‌توانیم زیر بار این حرف برویم.

وی در ادامه به موضوع لغو کنسرت‌ها پرداخت و افزود: در برخی استان‌ها متأسفانه بعضی دادستان‌ها دخالت می‌کنند و جلوی برگزاری کنسرت را می‌گیرند. نمونه‌اش استان خراسان رضوی است. دادستان شهر مشهد عملاً اجازه برگزاری هیچ کنسرتی در این شهر نمی‌دهد. حتی کنسرت‌هایی که موسیقی سنتی دارد و با اشعار حافظ و مولانا خوانده می‌شود. مثلاً جلوی کنسرت آقای قربانی را گرفتند.یا آقای شهرام ناظری یا کیهان کلهر که افراد شناخته شده‌ای هستند. مگر شهرام ناظری جز اشعار مولانا می‌خواند؟یا آقای کیهان کلهر که برنامه‌ای در نیشابور داشته است. ایشان فقط و فقط کمانچه می‌نوازد و فرد دیگری هم تار. حتی خواننده هم نداشته‌اند. بیخود و بی‌جهت جلوی کار را گرفته‌اند. من قبلاً هم اعلام کردم که از نظر قانونی حتی یک دادیار هم می‌تواند جلوی یک کنسرت را بگیرد، احضار کند، لاک و مهر کند و ببندد. اما همه اینها باید در چارچوب قانونی انجام شود. براساس قانون صدور مجوز را فقط بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دانیم و بعضی دوستان اگر در دستگاه قضا نکاتی دارند باید به ما منتقل کنند تا موارد را رعایت کنیم. ممکن است جاهایی تخلفاتی رخ دهد که دیده هم شده است. تخلفاتی از بعضی گردانندگان کنسرت‌ها. تماشاچیان با لباس و وضعیت نامناسب حضور پیدا کرده‌اند. این موارد را باید مراقبت کنیم و جلوی آن را بگیریم. اما اجازه دهند خود ما این کار را بکنیم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی