سفارت انگلیس به آهنگساز ایرانی ویزا نداد

سام بورنگ

رسانه نوا – سفارت انگلیس با صدور ویزا برای آهنگساز ایرانی موافقت نکرد.

سرپرست گروه تئاتر «آران» اعلام کرد که سفارت انگلستان علیرغم ارائه تمامی مدارک لازم، با صدور ویزا برای آهنگساز اپرای عروسکی «خیام» برای ضبط موسیقی اثر در لندن موافقت نکرد.

بهروز غریب‌پور درباره وضعیت صدور ویزا برای امیر بهزاد آهنگساز اپرای عروسکی «خیام» که قرار بود ضبط موسیقی این اپرای عروسکی را در شهر لندن انجام دهد  گفت: ما به این مسائل آگاهیم که هر کشور بر اساس مصالح و درکی که از یک متقاضی ویزا دارد، می‌تواند ویزا را صادر کند یا نکند ولی همه آنچه که سفارت از ما متوقع بود تا آقای امیر بهزاد بتواند برای ضبط موسقی اپرای عروسکی «خیام» به انگلستان برود، ارائه کردیم.

کارگردان اپرای عروسکی «خیام» با بیان اینکه علیرغم ارائه تمام مدارک مورد نیاز درنهایت ویزای امیر بهزاد صادر نشد، اظهار کرد: در نامه‌ای که بابت رد شدن تقاضای ویزا به امیر بهزاد داده شده، بهانه‌ها و ایرادهایی نامعقول مطرح شده است. به عنوان مثال یکی از ایرادهای گرفته شده این است که ۶۰۰ پوند درآمد ماهانه‌ای که برای امیر بهزاد ذکر شده از محل آهنگسازی نیست. معلوم است که ما امیر بهزاد را به عنوان آهنگساز می‌شناسیم و آهنگسازی هم شغل ثابت افراد نیست و آهنگسازها به صورت پروژه‌ای دستمزد می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه وحید نیکبخت مدیرتولید این اپرا سال‌ها در انگلستان زندگی و تحصیل کرده و فرنوش بهزاد نیز که قرار بود با همکاری او ضبط موسیقی اپرای «خیام» انجام شود در انگلستان به عنوان آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده است، تصریح کرد: رأس سوم که امیر بهزاد است به اعتبار بروشورها، دی‌وی‌دی ها و تأییدیه‌ها هیچ اشکالی برایش وجود نداشته است. صادر نشدن ویزا برای امیر بهزاد یکی از مصادیق تضییع حقوق بشر است. الان گروه تئاتر «آران» چندین میلیون تومان متضرر شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی