آلبوم موسیقی «کوگیتا» اثری از مارتینا کوسسکا منتشر شد

سام بورنگ

رسانه نوا – آلبوم کوگیتا اثری از مارتینا کوسسکا در بازار موسیقی سراسر کشور منتشر شد.

به گزارش رسانه نوا، این آلبوم در مجموعه موسیقی کلاسیکال مدرن قرار می‌گیرد. کوگیتا شامل پنج قطعه بی‌کلام است. قطعات معاصری که با شکستن خطوط ملودی و به هم ریختن هارمونی کلاسیک احساسی آوانگارد را در مخاطب ایجاد می‌کنند.

در این آلبوم گییرت کالائرت، برت هلسن، ناتالیا شمت، ایزابلا بوردا و پاول زایاچ به نوازندگی پرداخته‌اند. همچنین دو قطعه آخر توسط آنسامبل تمپوریس و آنسامبل گلیپتوس اجرا شده‌اند.

مارتینا کوسسکا – نوازنده پیانو، آهنگساز و رهبر ارکستر و مدرس دانشگاه، در ۱۳۶۸ در شهر گدینیا لهستان متولد شد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته آهنگسازی از آکادمی موسیقی کراکوف لهستان به استادی پروفسور کژیژتوف مه-یر دریافت کرد و همزمان، در در مقطع کارشناسی زیر نظر پروفسور رافائل یاتسک دلکتا رهبری ارکستر را آموخت و در آخر در آکادمی ملی کاتوویتسه لهستان در رشته رهبری ارکستر زیر نظر پروفسور شیمون بِوالِتس، در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را به اتمام رساند.

وی برنده مسابقات ملی و بین المللی متعددی از جمله برنده مسابقه آهنگسازی اپرای ۵ دقیقه‌ای در ۲۸ امین دوره دوسالانه زاگرب در کرواسی (که منجر به سفارش ساخت اپرای جدید ایشان از طرف دوسالانه زاگرب شد) و مسابقه آهنگسازی برای آنسمبل “اکلِکتو” در کشور سوئیس است. وی همچنین نویسنده اپرانامه (لیبرتو) اپرای “در ساحل لِته” به آهنگسازی آیدین صمیمی مفخم است که ساخت بخش الکترونیک و اجرای الکترونیک زنده این اپرا هم به عهده ایشان بوده است.

او با شرکت در کلاسهای متعدد فوق تخصصی آهنگسازان بنام بین المللی، از جمله بئات فورِر، خایا چرنووین، آگاتا زوبل، مارتین اسمولکا، کریستین ولف، پیتر ابلینگر، فیلیپ گلس، پیتر کوتیک، برنهارد لنگ ، آلوین لوسیر، فیل نیبلوک و کارولا باوکهولت و هنرمندان دیگر به تجربیات تازهای دست یافته است. آثار وی بارها در فستیوال های معتبری همچون پاییز ورشو و آئدیو-آرت در لهستان، روزهای استراوا (جمهوری چک) ، ایمپولس و ۴۰۲۰ در اتریش و دوسالانه زاگرب در کرواسی و بسیاری درگر به اجرا در آمده است.

وی در آثارش بدنبال ترکیبات غیر معمول اصوات است و تمرکزش بر ترکیبات جدید هارمونی و دست یافتن به کیفیت و رنگهای جدیدی در صدای انسان و سازها است.

مارتینا کوسسکا از سال ۱۳۹۴ ساکن تهران و مشغول تدریس پیانو و آهنگسازی در دانشگاه ها و مراکز تخصصی موسیقی است.

گفتنی است، آلبوم کوگیتا اثری از مارتینا کوسسکا توسط نشر موسیقی امروز تهران در بازار موسیقی سراسر کشور منتشر شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی