«Open source» از شکل‌گیری تا انتشار «آمیرا»

رسانه نوا – «Open SourceTrio» سر انجام پس از گذشت چهار سال؛ یکم تیرماه نخستین آلبوم رسمی‌اش را با عنوان «آمیرا» از طریق نشر هرمس در ایران منتشر می‌کند.

«Open SourceTrio» متشکل از ساموئل روهرر (نوازنده سوئدی درامز)، یورن مه‌یر (نوازنده سوئدی گیتار باس) و کلاوس گزینگ (نوازنده آلمانی کلارینت) است که هر یک کارنامه قابل اعتنایی دارند و سابقه همکاری با هنرمندان بزرگ دنیا و همچنین انتشارات پیشرو  «ای سی ام» در کارنامه آن‌ها مشاهده می‌شود.

رامین صدیقی درباره «Open SourceTrio» می‌گوید: نوازندگان این گروه هر یک دو به دو باهم آشنایی داشتند و هر سه از هنرمندان توانای ای سی ام هستند. به طور مثال کلاوس گزینگ و ساموئل روهرر در اجراهای کوارتت «وولفرد برده روده» با هم فعالیت داشتد که کلاوس گاهی به عنوان نوازنده میهمان با آنها ساز می‌زد. از سوی دیگر کلاوس و بیورن مه‌یر در پروژه چشمان ریتا اثر انور براهم با هم کار کرده بودند.

او ادامه می‌دهد: پنج یا شش ماه قبل از کنسرت انور براهم در تهران (سال ۹۲)فرصتی پیش آمد تا این سه نوازنده در تهران جمع شوند و این ایده اینجا شکل گرفت که با هم همکاری کنند. این گروه یک کنسرت پژوهشی هم در سالن سرنا با حضور علاقمندان و هنرجویان موسیقی برگزار کرد و می‌توان گفت؛ نطفه «Open SourceTrio» در تهران شکل گرفت و نخستین اجرای رسمی آن‌ها هم در تهران بود.

مدیر نشر هرمس درباره انتشار آلبوم جدید این تریو نیز توضیح می‌دهد: «Open Source» عنوان ایده‌ای در حال شکل گیری بود و این تریو برای انتشار نخستین آلبوم خود دیگر با این عنوان فعالیت نمی‌کند و اعضا با نام خودشان در تریو مشغول فعالیت هستند. در این آلبوم مثل کارهایی که در کنسرت‌ها شنیده شد؛ بداهه نوازی پایه کار نیست و اکثر قطعات آهنگسازی شده‌اند و تا حد زیادی فضای متفاوتی در آلبوم شنیده می‌شود. این آلبوم در اولین روز تابستان توسط نشر هرمس منتشر خواهد شد و در آلمان نیز شرکت آریونا که برای ساموئل سوهرر است؛ آن را منتشر خواهد کرد.

صدیقی همچنین درباره برنامه اجرای این تریو توضیح داد: نهم و دهم آذر ماه نشر هرمس کنسرتی برای این تریو برگزار می‌کند و آن‌ها طی این اجرا که در فرهنگسرای نیاوران است؛ از نخستین آلبوم خود رونمایی خواهند کرد.

در ادامه بیوگرافی از اعضای «Open SourceTrio» می‌خوانید:

«بیورن مه یر» نوازنده باس و عضو سابق گروه مشهور رونین، موسس گروه سوئدی «بازاربلو»، عضو گ روه هنرمند فقید ایرانی «آزیتا حمیدی» و همچنین کوارتت «انور براهم» عودنواز تونسی، برای موسیقی دوستان ایرانی نامی آشنا است. او از سال ۱۳۸۴ تاکنون در قالب تمامی گروه‌های یاد شده در تهران به اجرا پرداخته است.

«ساموئل روهرر» نیز به همراه تریو کالین ولون و کوارتت وولفرد برده روده تاکنون دو بار در تهران روی صحنه رفته است و در زمره کوبه‌ای نوازهای صاحب سبک در صحنه موسیقی نوگرای اروپاست.

«کلاوس گزینگ» که علاقمندان موسیقی او را به عنوان آهنگساز و نوازنده در گروه خواننده مشهور جز انگلستان، «نورما وینستون» و همچنین نوازنده کلارینت در کوارتت «انور براهم» می‌شناسند، جزو معدود هنرمندان مطرح و فعال در زمینه نوازندگی ساز نامعمول و جذاب کلارینت باس است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی