پژمان معمارزاده: ارکستر سمفونیک تهران مرا شگفت زده کرد

سام بورنگ

رسانه نوا – سی‌ام فروردین‌ماه ارکستر سمفونیک تهران با یک رهبر مهمان در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رود.

پژمان معمارزاده رهبر ارکستر ایرانی مقیم فرانسه به عنوان رهبر میهمان در اجرای آینده ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه می‌رود. معمارزاده که مدت ۱۷ سال است رهبری ارکسترهای مختلفی را در اروپا عهده‌دار بوده در این‌باره توضیح داد: از جمله ارکسترهایی که با آن‌ها همکاری داشته‌ام ارکستر مجلسی ایسلند، ارکستر تولوز فرانسه، ارکستر برلین و همچنین رادیو ملی لهستان بوده‌اند.

او که سال گذشته به همراه جمعی از نوازندگان به ایران سفر کرده بود در این باره گفت: سال پیش به همراه بیست نفر از نوازندگان ارکستر خودم و ۱۲۰ جهانگرد به ایران سفر کردیم و در مکان‌های تاریخی مختلفی مثل باغ فین کاشان، چهل ستون اصفهان، نقش رستم فارس و همچنین در تالارهای وحدت تهران و تالار حافظ شیراز به اجرای برنامه پرداختیم تا جهانگردان مختلف با تاریخ و پیشینه کشورمان بیشتر آشنا شوند.

معمارزاده درباره انگیزه‌های خود از همکاری با ارکستر سمفونیک تهران تصریح کرد: سال گذشته و در سفر به ایران آقای مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد ایران کارهای من را دید و ابراز امیداوری کرد زمینه همکاری بیشتر  فراهم شود و این برنامه در ادامه همان صحبت‌هایی است که سال گذشته انجام شد.

این رهبر ارکستر درباره قطعاتی که در برنامه آتی رهبری می‌کند گفت: قرار است دو کار از گابریل فوره با همکاری گروه کر تهران و همچنین یک قطعه سمفونیک از مندلسون را روی صحنه اجرا کنیم.

او درباره نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران ضمن ابراز خشنودی از این همکاری گفت: برای من جای شگفتی داشت که نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران که متوسط سن آن‌ها بیست و پنج سال است برای اجرای این کارها که قطعات سختی هم هستند آمادگی کامل دارشتند. ضمن تمرین‌هایی که با آن‌ها داشتم متوجه علاقه، پشتکار و استعداد زیاد آن‌ها شدم. همچنین بسیار خوشحالم از همکاری با استاد شهرداد روحانی و امیدوارم این همکاری موجب پیشرفت نوازندگان جوان ارکستر سمفونیک تهران باشد.

شایان ذکر است پژمان معمارزاده متولد ۱۳۵۱ است که سال ۵۶ به همراه خانواده به پاریس سفر کرد. او تحصیلات خود را در کنسرواتو پاریس، بلژیک، اتریش ادامه داده و بعدها در ماینز آلمان به پایان رسانده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی