اجرای ارکستر نوجوانان و جوانان ایران در تالار رودکی

سام بورنگ

رسانه نوا – ارکستر نوجوانان و جوانان ایران به رهبری آرمان نوروزی در تالار رودکی میزبان علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک است.

به گزارش رسانه نوا، ارکستر نوجوانان و جوانان ایران به رهبری آرمان نوروزی تازه ترین کنسرت خود با عنوان «کنسرتو در بیداری» را ۲۴ خرداد ماه ساعت ۲۱ در تالار رودکی روی صحنه می‌برد.

در این کنسرت قطعاتی از آثار موتزارت برای مخاطبان اجرا می‌شود.

آرمان نوروزی رهبر ارکستر نوجوانان و جوانان ایران در مورد تشکیل و اجرای این ارکستر گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که از بدو تشکیل ارکستر نوجوانان و جوانان ایران به آن توجه داشتیم بحث تک نوازی هنرمندان نوجوان و مستعد موسیقی کشورمان در تالار حرفه‌ای و استاندارد موسیقی است. اینکه شرایط را طوری طراحی کنیم تا یک نوازنده کم سن و سال این بار به جای نوازندگی در پلاتوهای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های موسیقی که فقط در و دیوارها و شنوندگان محدودی مخاطبان آن هستند فضایی را تجربه کند که در آن هم یک تالار استاندارد و هم یک مخاطب جدی و خارج از دانشگاه موسیقی مخاطبان آثارش هستند.

نوروزی گفت: آنچه برای ما در برگزاری این کنسرت‌ها به شدت دارای اهمیت است تلاش برای دوری جستن نوازنده از فضای متوهم و غیرواقعی و تجربه حضور در یک فضای جدید و تربیت کننده موسیقایی است که امیدوارم بتواند مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اتفاقاً نام کنسرت را هم «کنسرتو در بیداری» گذاشتیم که به نوعی هنرآموزان و نوازندگان جوان را از آن فضای متوهم دور کنیم.

پارسا کلانتری نوازنده ۱۹ ساله ویولن، مهدی منادی نوازنده ۱۸ ساله آلتو و یاشار نوروزی نوازنده ۱۵ ساله هنرمندانی هستند که در کنسرت پیش رو به عنوان تک‌نواز حضور دارند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی