آغاز به کار رسمی برند بین المللی «دیلماه» برای اولین بار در ایران

دیلماه
هاتف حسینی

رسانه نوا – شرکت دیلماه که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان  چای  با کیفیت در جهان محسوب می شود با مشارکت “شرکت توسعه بازار دماوند”  شعب رسمی  تی‌لانژ خود را در ایران افتتاح کرد.

تی لانژ های بین المللی و زنجیره ای دیلما محیطی دلچسب و لوکس برای صرف انواع نوشیدنی های سرد و گرم بر پایه ی چای و نیز غذاهای تهیه شده با چای و هماهنگ با چای  در حین قرار های کاری، دوستانه و خانوادگی در سراسر جهان هستند.

 مراسم افتتاحیه شعب تی لانژ های دیلماه به مدت دو روز در تهران در مرکز تجاری سام سنتر واقع در خیابان فرشته و مرکز تجاری پریس سنتر ،واقع در خیابان پاسداران،نبش گلستان یکم  ، با حضور آقای مریل ژوزف فرناندو بنیانگذار و مالک برند چای دیلماه ، مدیران ارشد گروه دیلماه ، جمع کثیری از کار آفرینان و فعالان حوزه ی تولید و صنعت،مدیران ارشد نهاد های دست اندر کار و ذیربط، جمعی  از مدیران ارشد صنعت غذا و  تعداد کثیری از علاقه مندان برگزار شد.

 در ادامه به گزیده ای ازصحبت های  ژوزف فرناندو در این مراسم می پردازیم:

دیلماه
دیلماه

کشاورزان چای سریلانکا در استثمار انگلیس بودند

مریل ژوزف فرناندو بنیانگذار چای دیلماه در ابتدای سخنانش یادی از استعمار کشورسریلانکا توسط انگلستان کرد و گفت: در کشورسریلانکا، چای یک کالای اصلی به حساب می آید و حدود ۲ میلیون نفر در این زمینه فعالیت می‌کنند.طوری که سالانه ۲۲۵ میلیون کیلوگرم چای در سریلانکا تولید می‌شود. چای سریلانکا به عنوان معروف‌ترین چای‌ به لحاظ کیفی در دنیا شناخته می‌شود.در گذشته انگلیسی‌ها چای‌ را ازسریلانکا به کشور خود می‌بردند وبا نام و برند تجاری خود بسته بندی و توزیع می کردند. اما فقط ۶۰ درصد چای سریلانکا بود و مابقی با چای‌ بی کیفیت ومتفرقه ترکیب ، بسته بندی و با نام چای مرغوب سریلانکا و با همان قیمت بالا به ‌فروش می رفت. این استثمار به گونه ای بود که هیچ کشاورزی در سریلانکا حق خرید و فروش چای را نداشت.

تاسیس برند دیلماه، آرزوی همیشگی فرناندو

فرناندو افزود: از زمانی که متوجه شدم انگلیسی‌ها به کارگرهای ما دستمزد پایینی می‌دهند و از آنها سوء استفاده می کنند و  زحمات آنان را به قیمت بالا می‌فروشند بدون اینکه به خود کارگرها چیزی برسد با خودم گفتم چرا باید مردم ما به سختی  کار کنند تا انگلیسی ها به سود برسند. از آن لحظه بود که به فکر تاسیس شرکت تولید چای افتادم. ابتدا به‌عنوان یک tea taster به انگلیس و کشورهای دیگر سفر کردم تا برندسازی و بازاریابی این صنعت را از نزدیک ببینم. در اینجا لازم است یک توضیح درباره‌ی tea taster بدهم. (چای هر منطقه خواص مختلف و متفاوتی دارد. این که شما یک چای را از مناطق مختلف میکس کنید که هم رنگ درستی داشته باشد و هم مزه‌ ی خوب و اینکه تشخیص بدهید که هر چای چه کیفیتی دارد، ‌یک تخصص است که فقط تعداد محدودی در دنیا این تخصص را دارند.)

بالاخره پس از سالها تحقیق و فعالیت در این زمینه در سال ۱۹۸۸ موفق به تاسیس شرکت و ایجاد برند دیلماه شدم. (نام دیلماه از ابتدای اسم دو پسرم دیلهان و مالیک آمده است) در آن زمان برندهای معروف دیگری از چای در این صنعت حضور داشتند که بسیار قدرتمند بودند. من به دنبال این بودم که برند دیلماه در دنیا منحصربه‌فرد شود. پس باید یک ویژگی منحصربه‌فردی نیز داشته باشد که بتواند موفق باشد.

تولید ۱۰۰درصدی چای  دیلماه در مزارع تحت تملک دیلماه

وی وجه تمایز برند دیلماه با دیگر برندها را کشت چای در زمین های شخصی خود دانست و افزود: چای دیلماه ۱۰۰درصد محصول مزارع خودمان است وهیچ افزودنی‌ای در آن وجود ندارد. دیلماه تنها شرکتی در دنیا است که مزارع چای‌ آن برای خودش است. همه چای را می‌خرند و فقط بسته بندی می‌کنند. اما دیلماه محصول مزارع چای‌ خودش را عرضه می کند.من همیشه به دنبال این بوده ام که بهترین چای را که تازه‌ترین بوده و بالاترین کیفیت را داشته باشد تولید کنم.

دیلماه
دیلماه

دلیل تفاوت طعم در چای،اختلاف ارتفاع از سطح دریاست

ژوزف فرناندو با اشاره به نکات فنی تولید چای در مورد تفاوت طعم چای گفت: هر منطقه در سریلانکا ارتفاع متفاوتی از سطح دریا دارد. این ارتفاع از سطح دریا روی رنگ، طعم عطر و خواص چای تاثیر می‌گذارد. یعنی اگر این ارتفاع زیاد باشد، چای یک ویژگی هایی دارد و اگر ارتفاعش از سطح دریا کمتر باشد  ویژگی های دیگری دارد. نوع منطقه و تغییرات دمایی که در کل سال اتفاق می‌افتد،‌ نوع چای را تغییر می‌دهد. من روی همین نکته متمرکز شدم که دوباره  تنوع و کیفیت را به مردم ارائه بدهم.

سود۱۰۰درصدی و اشتغالزایی برای کشاورزان

وی گفت: تمام مراحل تولید، بسته‌بندی، حمل‌و‌نقل و صادرات چای به کشورهای دیگر در خود سریلانکا اتفاق می‌افتد و از این طریق ۱۰۰درصد سودی که از چای دیلماه به دست می آید، به خود سریلانکا برمی‌گردد. یعنی همه درآمد به کشور خودم برمی گردد.

بزرگ‌ترین دغدغه‌ من مسوولیت اجتماعی است

فرناندوضمن اشاره به فعالیت های اصلی دیلماه، مسوولیت اجتماعی را بزرگترین دغدغه خود دانست و افزود. من با استثمار مقابله کردم و پول را به مردم خودمان برگرداندم و اجازه دادم که کشاورزسریلانکایی از این سرمایه استفاده کند، رشد کند و بالا بیاید. نه اینکه خارجی ها از سریلانکا سو استفاده کنند.

تمام فلسفه‌ی دیلماه امور خیریه و مسوولیت های اجتماعی است.در همین راستا خیریه‌ای هم به نام MJF ایجاد کرده ایم. خواسته دیلماه این است  که توضیع ثروت ملی و عدالت اجتماعی در تمامی سطوح درآمدی یک اجتماع صورت گیرد.

حضوربرند دیلماه برای اولین بار در ایران

در ادامه محمدرضا عمرانی عضو هیئت مدیره ی شرکت توسعه بازار دماوند نیزدرمورد چگونگی حضور برند دیلماه در ایران اظهار داشت: پس از بررسی های طولانی مدت در خصوص برند دیلماه و مذاکرات متعددی که با مدیران ارشد کمپانی دیلماه داشتیم ،سال گذشته توانستیم  در مورد همکاری های فی مابین به توافق برسیم.

دیلماه
دیلماه

وی افزود: در حال حاضر دو شعبه تی لانژ دیلماه در تهران در مرکز تجاری سام سنتر واقع در خیابان فرشته و مرکز تجاری پریس سنتر ،واقع در خیابان پاسداران،نبش گلستان یکم راه اندازی شد . همچنین تولید مشترک و صادرات برخی محصولات مرتبط ازجمله چای و زعفران ایرانی نیز توافق دیگر ماست که امید است پس از کسب مجوزات مربوطه به مرحله ی عملیاتی در آید.

این توافقات  انشاالله موجبات خیر و برکت هر چه بیش تر را برای همه ی ایران فراهم آورد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی