چهاردهمین «شب آواز ایرانی» برگزار می شود

پارسا عمادی

رسانه نوا – چهاردهمین « شب آواز ایرانی» با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی در آخرین یکشنبه مرداد ماه برگزار می‌شود.

«شب آواز ایرانی» یک نشست ماهانه با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره های جدید است. در این نشست دیگر هنرمندان نیز به اجرا می‌پردازند.

سری جدید «شب آواز ایرانی» روندی مانند گذشته این برنامه دارد. در هر جلسه استادان صاحب نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی به عنوان هیات داوران حضور دارند. پنج گروه جوان منتخب به شکل رقابتی روی صحنه حاضر می شوند و اجرای آن ها مورد ارزیابی داوران جلسه قرار می گیرد. داوران در پایان هر جلسه از برنامه یک گروه را  به عنوان گروه برتر معرفی می کنند. در «شب آواز ایرانی»  یک گروه نیز به عنوان مهمانان ویژه از چهره های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند.

از بخش های چهاردهمین برنامه «شب آواز ایرانی» اجرای علیرضا مومنی به همراه مسعود داسدار (نوازنده تنبک) و محمد جواد شاهی (نوازنده تار) است. آن ها با استفاده از غزل های حافظ به اجرای آوازی در مایه شور می پردازند.

صالح صفدری با همراهی کاوه آهنگرانی یکی از گروه های شرکت کننده در مراسم خواهند بود. این گروه با استفاده از غزل های هوشنگ ابتهاج آوازی در مایه شوشتری اجرا می کنند. همچنین خلیل پوستینی به همراه علی اصغر فروزانفر (نوازنده تار) یکی دیگر از گروه‌های شرکت کننده در مراسم خواهند بود. آوازی در مایه آواز اصفهان با استفاده از غزل هایی از حضرت حافظ را اجرا می کنند.

از دیگر بخش‌های این برنامه می توان به اجرای پوریا عابدینی به همراه محمدرضا عزیزی (نوازنده تار) اشاره نمود . با استفاده از شعرهای عطار نیشابوری به اجرای آوازی در مایه دشتی می‌پردازد.

چهاردهمین «شب آواز ایرانی» به همت مرکز موسیقی  و مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری ، ۳۰ مرداد ماه، ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی