«گیلگمش» تازه‌ترین اثر پیام رونق منتشر شد

سام بورنگ

رسانه نوا – آلبوم موسیقی «گیلگمش» به آهنگسازی پیام رونق و با حضور جمعی از نوازندگام سرشناس در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

 آلبوم گیلگمش شامل قطعاتی چون کاروان کولی، خفته بیاد یار، شبهای ما، عشق ورنج، خنیا، (من، رقص، آفتاب) و رقص در باد است که هنرمندانی همچون میلاد درخشانی، پیام رونق، احسان شفیعی، محسن شریفیان و ژوبین کلهر به عنوان نوازنده در آن حضور دارند.

آلبوم موسیقی گیلگمش با تکیه بر حماسه گیلگمش و تاکید بر صلح و زندگی به جای جنگ و نیستی ساخته شده است و در این آلبوم پیام رونق نوازندگی ساز دیجیریدوو از سازهای بومیان استرالیا را برعهده دارد و محسن شریفیان سرپرست گروه لیان به نوازندگی نی انبان از سازهای شرقی جنوب ایران، میی‌پردازد. همچنین میلاد درخشانی سرپرست و رهبر ارکستر افشارستان نیز نوازندگی ساز عود در این آلبوم موسیقی را عهده‌دار است. ژوبین کلهر نوازنده بین‌المللی کمان و کمانچه نیز با نواختن سازهای زهی پیام رونق را همراهی می‌کند. احسان شفیعی نوازنده سازهای کوبه‌ای و از اعضای گروه کاکوبند نیز در این آلبوم به نوازندگی پرکاشن پرداخته است.

گفتنی است، پیام رونق آهنگساز و تنظیم کننده آلبوم موسیقی گیلگمش درصدی از سود فروش این آلبوم موسیقی را به حمایت از یوزپلنگ ایرانی اختصاص داد.

پیام رونق با اعلام این که انجمن یوزپلنگ ایرانی برغم تلاش‌های بسیار برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی که تنها در ایران وجود دارد افزود: تهیه دو قطعه ردیاب ماهواره‌ای برای حفاظت از دو قلاده پوزپلنگ آسیایی ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد و با این تصمیم هنرمندان حمایت خود را برای حفاظت از گونه‌های محیط زیست و یوز پلنگ آسیایی اعلام کرده‌اند.

رونق که فارق التحصیل دانشکده هنر و معماری در رشته ادبیات دراماتیک است همچنین اعلام کرد: آلبوم گیلگمش از معدود آلبوم‌های موسیقی ایران است که موفق به دریافت کپی رایت جهانی شده و از روز رونمایی آلبوم علاقمندان در سراسر جهان قادر به تهیه آنلاین آن در سایت‌های معتبر موسیقی جهان هستند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی