اولین کنسرت گروه سِلِیدون برگزار می‌شود

سام بورنگ

رسانه نوا – گروه سلیدون برای اولین بار به شکل مستقل کنسرت برگزار می‌کند. این گروه تازه تاسیس سال گذشته در رویداد شب‌های جنوب اولین اجرایش انجام داد و حالا قرار است ۱۹ اردیبهشت ماه، اولین اجرای مستقلش را در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه ببرد.

به گزارش رسانه نوا، اعضای این گروه را هنرمند با تجربه جز، حمزه یگانه (پیانو)، ابراهیم علوی (گیتار بیس)، شجاع الدین اشعری (عود)، مجید سالاری (خواننده)، مهرداد علیزاده و محمدجواد قریشی (پرکاشن)، تشکیل می‌دهند. سلیدون اعضای مشترکی با دیگر گروه‌های جز-جنوبی مانند داماهی، کماکان و جالبوت دارد. از نظر موسیقی هم اشتراکاتی دارند اما جنس صدا و نوع خوانش مجید سالاری وجه تمایز اصلی گروه است.

مجید سالاری در رابطه با نام و قطعات گروه می‌گوید: «سِلِیدون به معنای آشپزخانه‌ی کشتی است و همانطور که غذا می خوریم تا شکم خود را سیر کنیم به موسیقی نیاز داریم تا روح خودمان را سیر کنیم. قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود ترانه‌هایی از ابراهیم منصفی و شعر های فلکولور بندرعباسی است.»

چند سالی می‌شود که گروه‌هایی با ریشه موسیقی جنوب (بیشتر بندرعباس) موسیقی نوگرا را دنبال می‌کنند و به نوعی سبک و سیاق خودشان را سروشکل دادند. اگر به المان‌های موسیقی در گروه‌هایی مانند سلیدون، کماکان، داماهی، جالبوت و برخی موزیسین‌های بوشهری، دقت شود موسیقی جز پررنگ‌ترین مشخصه است. بنابراین شاید بهتر باشد به جای واژه بی‌دروپیکر از جایگزین‌های مشابهِ «جز-جنوبی» استفاده کنیم.

کنسرت گروه سلیدون به همت آموزشگاه موسیقی «هترا» در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی