«گوتلیب والیش» در تهران کنسرت برگزار می‌کند

سام بورنگ

رسانه نوا – گوتلیب والیش نوازنده برجسته پیانوی اتریشی به تهران سفر می‌کند تا طی دو شب در تالار رودکی آثاری از موسیقی کلاسیک را برای مخاطبان ایرانی اجرا کند.


به گزارش رسانه نوا به نقل از خبرگزاری فارس، گوتلیب والیش یکی از پیشتازان نمایندگی نسل جوانتر هنرمندان اروپایی است. استقلال فردگرایانه با تأکید برظرافت از شاخصه‌های نوازندگی اوست. او در یک خانواده اهل موسیقی به دنیا آمده و در شش سالگی وارد دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین شده و سپس به صورتی متمایز از کلاس هاینز مدژیمورک فارغ‌التحصیل شده است. او در مستر کلاس‌های اولگ مایزنبرگ و دیمیتری باشکیرف شرکت کرد و با پاسکال دوویون در برلین و ژاک روویر در پاریس به تحصیل موسیقی پرداخت.

وی جوایز متعددی از چندین مسابقه بین‌المللی پیانو به دست آورده است که از آن میان می‌توان به جایزه اول و جایزه بزرگ ایوو پوگورلیچ از مسابقه استراوینسکی (امریکا) اشاره کرد. او همچنین در مسابقه سال ۱۹۹۹ ملکه الیزابت در بلژیک و بیست و یکمین مسابقه کلارا هاسکیل در وِوِی (۲۰۰۵) فینالیست بود.

گوتلیب والیش با ارکسترهای برجسته‌ای از جمله فیلارمونیک وین، سمفونیک وین، ارکستر جوانان گوستاو مالر، سمفونی ورشو، ارکستر مجلسی اشتوتگارت، ارکستر سمفونی رادیو فرانکفورت، کامراتای سالزبورگ، ارکستر فیلارمونیک سلطنتی لیورپول، ارکستر ملی بی‌بی‌سی ولز، ارکستر موسیقی آنجلیکا باروک لس‌آنجلس، جشنواره زهی لوسرن و ارکستر فیلارمونیک زاگرب، تحت رهبری چهره‌های درخشانی چون جوزپه سینوپولی، دنیس راسل دیویس، لرد یهودی منوهین، لوئیس لانگری، سِر نویل مارینر، کیریل پترنکو، کریستوفر هاگوود، فیلیپ ِانترِمونت، لارنس فاستر، مارتین هاسلبوخ، علی رهبری، برونو ویل و والتر وِلِر نوازندگی کرده است.

به عنوان یک هنرمند شاخص برخاسته از سنت پیانویی وین، کوتلیب والیش چهار آلبوم برجسته از کارهای موتسارت و هایدن را با برچسب بریتانیایی لین‌ریکوردز منتشر کرده است. سایر آلبوم‌های او توسط دویچه گرامافون، آلفاکلاسیکز و ناکسوس منتشر شده است.

در سال ۲۰۱۰ گوتلیب والیش جوانترین استاد دانشگاه موسیقی ژنو شد؛ در سال ۲۰۱۶ نیز دانشگاه هنر برلین او را پروفسور پیانو نامید. به علاوه او در سال ۲۰۱۳ در آکادمی موسیقی فرانتس لیست به سمت استادی رسید. افزون بر این‌ها او مستر کلاس‌هایی در دانشگاه ایلی‌نویز، کالج موسیقی ناگویا، کنسواتوار سن‌پترزبورگ و مرکز موتسارت سالزبورگ برقرار کرده است.

این هنرمند اتریشی طی دو شب در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۵ آذر در تالار رودکی تهران روی صحنه می‌رود و آثاری از ژوزف هایدن، فرانتس لیست، فرانتس شوبرت و روبرت شومان را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی