اجرای خواننده اپرای اتریشی و ارکستر آیسو در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر

سام بورنگ

رسانه نوا – ارکستر آیسو با اجرای خواننده اتریشی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهد داشت. مازیار یونسی رهبر ارکستر آیسو با اعلام این خبر گفت:«در جشنواره امسال یک خواننده اتریشی با گروه خواهد بود و رهبری کار هم که برعهده من خواهد بود.»

به گزارش رسانه نوا، رهبر ارکستر آیسو درباره حضور خواننده اتریشی تصریح کرد :«رافائل که از آن دعوت کرده‌ایم، یک خواننده موفق در اتریش است که در سالن اصلی اپرای وین مشغول به کار است. به دلیل مشغلههایی که این خواننده داشت هماهنگی با او کار سختی بود به همین دلیل این خواننده یک روز قبل از اجرا به ایران می‌آید تا در جشنواره همراه گروه باشد.»

مازیار یونسی در رابطه با جزئیات اجرای این ارکستر گفت:« چند قطعه ما از یوهان اشتراوس خواهد بود و چند قطعه از اپراهای موتسارت خواهیم داشت. اپراهای دون ژوان، عروسی فیگارو و فلوت سحرآمیز در این اجراها نواخته خواهد شد.» این آهنگساز ایرانی درباره اجرای خواننده اتریشی نیز گفت:« رافائل قرار است جیپسی بارون استراوش را اجرا کند. همچنین یک قطعه با ارکستر زهی خواهیم داشت که اتریشی نیست. سوئیتِ سینت پُل اثر گوستاو هولست یک قطعه قرن بیستمی خواهد بود و در اجرای ما گنجانده شده است.»

یونسی در پایان درباره تم اصلی جشنواره امسال و تاکید بر اینکه تمرکز گروه همیشه روی قطعات آهنگسازان ایرانی بوده است گفت:«همیشه تمرکز ما با ارکستر آیسو روی اهنگسازان ایرانی بوده اما موسیقی اروپای غربی بیشتر روی اپراست و به همین دلیل دست ما باز است و باعث شد در این دوره از جشنواره از این قطعات استفاده کنیم.»

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی