همکاری خانه موسیقی با خانه موزه استاد محمد معین

سام بورنگ

رسانه نوا – خانه موسیقی ایران در جهت رشد و اعتلای آموزش و معرفی موسیقی اصیل و ارزشمند در منطقه ۱۴ شهرداری تهران باخانه موزه محمد معین و امیر جاهد همکاری خواهد داشت.

نهاد خانه موسیقی با همکاری خانه موزه استاد محمد معین و استاد امیرجاهد فعالیت هایی را با محوریت آموزش موسیقی، معرفی و اشاعه این هنر در میان نسل جوان ارائه خواهد داشت.

طی هفته گذشته جلسه ای با حضور داریوش پیرنیاکان(عضو هیئت مدیره کانون نوازندگان موسیقی ایرانی و مدرس موسیقی ایرانی)، حمیدرضا عاطفی(عضو هیئت مدیره کانون پژوهشگران و مدیر اجرایی )، کامبیز مصطفی پور (قائم مقام شهرداری منطقه چهارده)مهدی سبحانی(مدیر خانه موزه استاد معین و استاد جاهد) و مهدی مساح بیدگلی (مدیر آموزش خانه موزه)در محل ساختمان فاطمی برگزار شد و در مورد این همکاری بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

پیرنیاکان در این جلسه با اشاره به نقش برجسته استاد محمد معین در فرهنگ و زبان فارسی گفت: همچنان این استاد برجسته در زمان حیات اش خدمات ارزنده ای برای فرهنگ این مرز و بوم انجام داد که زبان فارسی تا سال ها مدیون ایشان است، امیدواریم محل زندگی شان که به همت عزیزان مکانی برای رشد و اعتلای موسیقی شده نیز در این هدف مهم اثر بخش باشد. 

پیرنیاکان در سخنانش تاکید کرد: به شخصه از هیچ کمکی به خانه موزه های استاد معین و استاد امیرجاهد برای مشاوره و برگزاری کارگاه های آموزشی موسیقی ایرانی دریغ نخواهد کرد. 

حمیدرضا عاطفی(مدیر اجرایی خانه موسیقی) نیز در این جلسه گفت: در سال های اخیر خانه موسیقی سعی داشته با همکاری دیگر نهادها در جهت پیشبرد اهداف اساسنامه ای، بالاخص رشد و اعتلای موسیقی قدم بردارد و امیدواریم در دوره تصدی هیئت مدیره جدید خانه موسیقی این مهم اتفاق بیافتد و در اولین قدم با خانه موزه های استاد معین و استاد امیرجاهد همکاری های ارزنده ای داشته باشیم.

در ادامه جلسه کامبیز مصطفی پور قائم مقام شهرداری منطقه چهارده نقش فرهنگ و هنر را در رفتارهای اجتماعی شهروندان ببسیار پر اهمیت دانست و با اشاره به تاثیرگذاری چنین مراکزی در شهر تهران گفت: شهرداری منطقه چهارده در جهت ارتقای سطح فرهنگی و بستر سازی برای فعالیت های فرهنگی و هنری جوانان در این منطقه برنامه ای مختلفی دارد که از جمله آن حمایت از خانه موزه استاد معین است و ما امیدواریم با همکاری خانه موسیقی  در آینده این خانه یکی از قطب های مهم آموزشی و فرهنگی در منطقه چهارده باشد.

مهدی سبحانی مدیر موزه استاد محمد معین نیز با اشاره به نقش برجسته و تعیین کننده خانه موسیقی ایران در اتفاقات هنری کشور گفت: اخیرا در خانه موزه های استاد معین و استاد امیرجاهد فعالیت هایی را برای آموزش و ترویج موسیقی، بخصوص موسیقی فاخر ایرانی آغاز کرده ایم. به همین جهت از خانه موسیقی به عنوان نهاد تخصصی موسیقی دانان می خواهیم تا این فعالیت ها زیر نظر و تحت حمایت این نهاد صورت گیرد و از ظرفیت های ارزشمند هر دو طرف در جهت آموزش و ترویج این هنر استفاده شود. 

همچنین در روز های گذشته حمیدرضا عاطفی(مدیر اجرایی خانه موسیقی) با حضور در خانه موزه های محمد معین و امیر جاهد از نزدیک در جریان فعالیت های آن قرار گرفت و از فضا های پیش بینی شده برای آموزش موسیقی در این محل بازدید کرد. 

عاطفی در گفتگو با مدیر و مسئولان خانه موزه تاکید کرد: با توجه به محله ای که این خانه موزه در آن قرار دارد(خیابان پیروزی)، این محل می تواند به عنوان یکی از مراکز برجسته فرهنگی هنری در منطقه مطرح شود و با همکاری شهرداری منطقه و خانه موسیقی گام های ارزنده ای برای ترویج موسیقی برای جوانان این محله ها برداریم. 

مهدی مساح بیدگلی در این نشست آماری از تعداد هنرجویان مشغول به تعلیم موسیقی ارائه کرد و با اشاره به پتانسیل بالای منطقه گفت در آینده نزدیک ارکستری به نام امیرجاهد در ین خانه موزه تشکیل خواهد شد.

خانه موزه های استاد محمد معین و استاد امیر جاهد به عنوان خانه فرهنگ و خانه تصنیف به آموزش تمامی ساز های ایرانی و موسیقی جهانی، تئوری موسیقی، اصول آهنگسازی  و… با حضور استادان و مدرسان متخصص و فارغ التحصیلان دانشگاه می پردازد و در پایان دوره ها به هنرجویان گواهی نامه رسمی اعطا می کند. 

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی