نامگذاری یکی از معابر رشت به نام استاد نادر گلچین

سام بورنگ

رسانه نوا – مسعود نصرتی شهردار منتخب رشت با خانواده استاد مرحوم نادر گلچین دیدار کرد.

به گزارش رسانه نوا به نقل از ایلنا، شهردار منتخب رشت در این دیدار ضمن عرض تسلیت به خانواده گلچین گفت: استاد نادر گلچین از مفاخر موسیقی گیلان بود که آثار ماندگاری از خود به جا گذاشت.

 نصرتی با بیان اینکه آثار مرحوم گلچین در خاطرات ایرانیان تا سالیان دراز زنده خواهد ماند افزود: ما نیز وظیفه داریم به سهم خود در ماندگاری این آثار ایفای نقش کنیم.

شهردار منتخب رشت در ادامه از پیگیری روند صدور مجوز برای آثار استاد نادر گلچین خبر داد و تصریح کرد: سبک گلچین در آواز سنتی سبک خاصی بوده که از ارزش بالایی برخوردار است.

 وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود پیشنهاد نامگذاری یکی از گذرهای رشت به نام استاد نادر گلچین را مطرح کرد و گفت: پیگیر این اتفاق هستیم و مدیریت شهری رشت در نظر دارد با نامگذاری یکی از معابر، یاد و خاطره این استاد موسیقی گیلان را زنده نگه دارد.

مسعود نصرتی در پایان از چاپ دو جلد کتاب در خصوص زندگینامه و آثار استاد گلچین خبر داد و اظهار داشت: تلاش ما بر این است بخشی از این اقدامات تا پیش از مراسم چهلم نادر گلچین به سرانجام برسد.

 شایان ذکر است استاد نادر گلچین متولد ۱۳۱۵ در شهرستان رشت بود که پس از یک عمر زندگی هنری و به یادگار گذاشتن آثاری فاخر سرانجام  پس از تشدید بیماری ریوی و ایست قلبی در بیمارستان گاندی تهران دار فانی را وداع گفت.

وی از حدود ۱۰ سال قبل به بیماری ریوی دچار شد و در سال‌های اخیر با سرطان ریه مبارزه می‌کرد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی