نوش آبادی: مدیریت ارکستر ملی و سمفونیک به شهرداد روحانی رسید

محدثه برهانی

رسانه نوا – حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت، تسهیلات ویژه‌ای را برای «محمدرضا شجریان» تدارک دیده تا درمان وی در ایران به بهترین شکل ادامه پیدا کند.

در این نشست که صبح دوشنبه بیست و نه شهریور سال جاری با حضور جمعی از خبرنگاران و «حسین نوش‌آبادی» سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، درخصوص موضوعاتی همچون بازگشت استاد شجریان به ایران و وضعیت ارکستر ملی ایران صحبت شد.

نوش‌آبادی درباره آخرین وضعیت درمان محمدرضا شجریان بیان کرد: طبق پیگیری خانواده استاد شجریان و رضایت پزشکان در آمریکا، آقای شجریان به تهران منتقل شد و با توجه به تسهیلات ویژه‌ای که وزارت بهداشت تدارک دیده، درمان‌ این هنرمند در کشور ادامه دارد.

وی درخصوص برگزاری کنسرت محمدرضا شجریان پس از بهبودی نیز گفت: در حال حاضر شرایط جسمانی استاد اجازه این کار را نمی‌دهد که بخواهیم چنین چیزی را مطرح کنیم ضمن اینکه  درخواستی هم از جانب ایشان نبوده است. اولویت ما سلامتی استاد است و خانواده‌شان هم همین موضوع را دنبال می‌کنند.هرچند که همایون شجریان با شایستگی‌ در مجامع هنری حضور دارد و این نقش را به خوبی ایفا می‌کند. او توانسته ادامه  دهنده راه پدرش و نماینده خوش‌نامی برای موسیقی ایران باشد.

نوش‌آبادی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به منحل شدن ارکستر ملی نیز گفت: طبق تفاهمنامه‌ی سال پیش، مدیریت ارکستر ملی و سمفونیک ایران به بنیاد رودکی واگذار شد. در این راستا مسائل و مشکلات ارکستر سمفونیک حل شده و مدیریت آن نیز به شهرداد روحانی سپرده شد.

او درادامه صحبت هایش افزود: در رابطه با ارکستر ملی ایران نیز مذاکراتی با «فرهاد فخرالدینی» داشته ایم ولی نتیجه قطعی هنوز اعلام نشده است؛ضمن اینکه اولویت ما نیز ایشان است. با توجه به قطعی نبودن مذاکراتمان با آقای فخرالدینی فعلا مدیریت هر دو ارکستر به طور مستقل زیر نظر بنیاد رودکی است و برای ارکستر سمفونیک تهران ۶۰ نوازنده و ارکستر ملی ۴۰ نوازنده انتخاب شده‌اند که با آنها قرارداد نهایی نیز بسته شده است. وی در پایان گفت: به فراخور برنامه‌ها و بودجه های مستقل برای هر یک نوازنده مهمان هم دعوت خواهد شد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی