«Open Source Trio» از «آمیرا» رونمایی می‌کند

رسانه نوا – تریو اوپن سورس که در سال های ۹۳ و ۹۴ با چهار اجرای موفق در تالار وحدت و فرهنگسرای نیاوران، به مخاطبان ایرانی معرفی شده است. این گروه بار دیگر روی صحنه خواهد رفت تا ساخته‌های جدید خود را (که در قالب آلبوم “آمیرا” توسط نشر موسیقی هرمس منتشر شد) معرفی کند.به گزارش رسانه نوا، در کارنامه قابل اعتنای هر یک از این سه موسیقی‌دان، سابقه همکاری با هنرمندان بزرگ دنیا و هم‌چنین انتشارات پیشرو و معظم ای سی ام مشاهده می‌شود. بیورن مه‌یر نوازنده باس و عضو سابق گروه مشهور رونین، موسس گروه سوئدی بازاربلو، عضو گروه هنرمند فقید ایرانی آزیتا حمیدی و هم‌چنین کوارتت انور براهم عود نواز برجسته تونسی، برای موسیقی دوستان ایرانی نامی آشنا است. او از سال ۱۳۸۴ تا کنون در قالب تمامی گروه‌های یاد شده در تهران به اجرا پرداخته است و به تازگی اولین آلبوم تکنوازی بیس او نیز توسط شرکت ای سی ام منتشر شد.

ساموئل روهرر علاوه بر اوپن سورس، تاکنون به همراه تریو کالین ولون، کوارتت وولفرت برِده‌رُده و همچنین نیلز پتر موولوائر بارها در تهران به روی صحنه رفته است و در زمره کوبه‌ای نوازهای صاحب سبک در صحنه موسیقی نوگرای اروپاست. کلاوس گزینگ که علاقمندان موسیقی او را به عنوان آهنگساز/نوازنده در گروه خواننده مشهور جز انگلستان، نورما وینستون و همچنین نوازنده کلارینت در کوارتت انور براهم می‌شناسند، جزو معدود هنرمندان مطرح و فعال در زمینه نوازندگی ساز نامعمول و جذاب کلارینت باس است.

رامین صدیقی درباره «Open SourceTrio» می‌گوید: نوازندگان این گروه هر یک دو به دو باهم آشنایی داشتند و هر سه از هنرمندان توانای ای سی ام هستند. به طور مثال کلاوس گزینگ و ساموئل روهرر در اجراهای کوارتت «وولفرد برده روده» با هم فعالیت داشتد که کلاوس گاهی به عنوان نوازنده میهمان با آنها ساز می‌زد. از سوی دیگر کلاوس و بیورن مه‌یر در پروژه چشمان ریتا اثر انور براهم با هم کار کرده بودند.

او ادامه می‌دهد: پنج یا شش ماه قبل از کنسرت انور براهم در تهران (سال ۹۲)فرصتی پیش آمد تا این سه نوازنده در تهران جمع شوند و این ایده اینجا شکل گرفت که با هم همکاری کنند. این گروه یک کنسرت پژوهشی هم در سالن سرنا با حضور علاقمندان و هنرجویان موسیقی برگزار کرد و می‌توان گفت؛ نطفه «Open SourceTrio» در تهران شکل گرفت و نخستین اجرای رسمی آن‌ها هم در تهران بود.

کنسرت «Open SourceTrio» نهم و دهم آذر ماه از ساعت هشت و نیم در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. بهای بلیت این کنسرت از هفتاد هزارتومان تا صد هزار تومان تعیین شده است و از طریق سایت تیوال به فروش می‌رسد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی