محمدرضا عارف: قوانین شفافی در عرصه‌ی موسیقی وجود ندارد

سام بورنگ

رسانه نوا – درحالی که لغو پیاپی کنسرت‌ها در کشور به یکی از مهم‌ترین اخبار روزهای اخیر تبدیل شده است، بسیاری از مسئولین واکنش‌های متفاوتی در این خصوص داشته‌اند.

این اتفاقات که با لغو کنسرت‌ها «کیهان کلهر»، «شهرام ناظری» و «مازیار فلاحی» به یکی از مهم‌ترین اخبار موسیقی کشور تبدیل شد، صحبت‌ها و واکنش‌های ویزیر ارشاد و همچنین نمایندگان مجلس را در پی داشت.

چندی پیش «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به لغو کنسرت های دارای مجوز از این وزارتخانه گفته بود: ما برای صدور مجوز کنسرت ‌ها ‌‌نهایت دقت را به عمل می‌ آوریم تا قطعه ‌ای که قرار است اجرا شود، مخالف موازین اسلامی ما نباشد. بنابر این وقتی ارشاد با این حساسیت برخورد می ‌کند، انتظار ما از مقامات قضایی که احیانا این کنسرت ‌ها را مخالف سلیقه ‌های خود می ‌دانند، این است که اجازه بدهند دستگاه مسئول، کار خودش را انجام دهد. کافی است تنها به ما تذکر بدهند.

روز گذشته نیز «محمدرضا عارف» نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به لغو کنسرت‌های مجوزدار درکشور گفت: این که در یک استان کنسرتی برگزار نشود و در دیگری بتواند مجوز اجرا بگیرد، نشان می‌دهد یک سیاست روشن در این زمینه وجود ندارد لذا در حوزه فرهنگ مهم این است که راهبردها و جهت‌گیری‌ها مشخص شود و قانونی شفاف وجود داشته باشد.

وی افزود: نتیجه برخورد سلیقه‌ای، دور شدن جوانان از فرهنگ بومی و اسلامی و رو آوردن به شبکه‌های خارجی و ایجاد هرج و مرج در کشور است؛ باید از برخوردهای سلیقه‌ای پرهیز و اجازه داده شود نهادهای ذیربط و مسئول تصمیم نهایی را بگیرند.

عارف یکی دیگر از دلالی اتفاقات اخیر را نبود قوانین شفاف دانست و ادامه داد: مشکل در این عرصه، نداشتن قانون شفاف است تا همه تکلیف خودشان را بدانند و موظف به اجرای قانون باشند. وزیر فرهنگ در مقابل مجلس مسئول است و باید در برابر هر اقدامی پاسخگو باشد. اگر وزیر فرهنگ نمی‌تواند مساله را حل کند، باید مشکلات را بیان کند تا پیگیری و حل شود. مبنای تصمیم باید قانون باشد و همه باید به قانون وفادار و به اجرای آن موظف باشیم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی