منع حضور نوازندگان خانم در کنسرت اصفهان پیگیری می‌شود!

سید عباس صالحی
هاتف حسینی

رسانه نوا – سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران نسبت به برخی حواشی کنسرت ارکستر اصفهان واکنش نشان داد.

به گزارش رسانه نوا؛ سید عباس صالحی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی درباره عدم اجازه حضور نوازندگان ارکستر اصفهان در کنسرت اخیر این گروه در شهر اصفهان گفت: انچه ما در وزارت ارشاد در این زمینه اصرار داریم این است که باید بر مبنای یک رویه واحد عمل کنیم تا تمام شهرها و استان ها تفاوتی در سلیقه در مقام اجرا نداشته باشند. طبیعتا این دستور العملی است که باید در مرکز تدوین شود و همه استان ها بر اساس همان رویه عمل بکنند. طبعا نباید اتفاقی غیر از چارچوب رویه موجود بیفتد.

وی همچنین ادامه داد: حتما اگر مساله ای خلاف آن دستور العمل و رویه عمومی باشد مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و همکاران من در وزارت خانه حتما پیگیر قضیه خواهند بود. به هر حال اجرای صحنه ای بانوان برای بانوان همان مسیری است که در همه استان ها باید با یک رویه عمل شود. قطعا از نظر ما حضور نوازنده خانم روی صحنه کنسرت های ارکسترال اشکالی ندارد و همه جا هم باید با همین رویه نسبت به حضور هنرمندان خانم روی صحنه اقدام کنند. در حوزه تک نوازی هم ما دستورالعمل هایی داریم که در همه جای کشور به صورت یکسان وجود دارد.

صالحی در پایان نیز اضافه کرد: به هر ترتیب من از آقای حسینی به عنوان معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم دستورالعمل های مربوط به اجرای زنده بانوان نوازنده در اجراهای صحنه ای شهرستان ها به صورت کاملا شفاف تدوین شود. ضمن اینکه همه مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نیز بر اساس این دستور العمل کارها را انجام داده و پای این داستان باقی بمانند. به هر حال ما در این حوزه گفتگوهای زیادی نیز انجام داده ایم و امیدوارم با جدیت آقای حسینی این دستورالعمل ها به صورت واحد در تمامی استان ها اجرایی شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی