صبا ، عارف، شیدا و علیزاده به روایت راستان/ کنسرت ویژه بانوان شاگرد پریسا و شجریان در نیاوران

سام بورنگ

رسانه نوا – کنسرت موسیقی گروه «راستان» به خوانندگی ملیحه مرادی ویژه بانوان، ۳ شهریور ساعت ۱۵ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

به گزارش رسانه نوا، اجرای گروه «راستان» در دو بخش بیات ترک و سه گاه خواهد بود. این گروه در نظر دارد تا در این برنامه که بر مبنای ساز و آواز شکل می‎گیرد قطعاتی از ساخته‎های ابوالحسن صبا، عارف قزوینی، علی اکبر شیدا، محمدرضا شجریان، حسین علیزاده، علی اکبر خان شهنازی، مجید درخشانی و … را اجرا کند.

اعضای گروه موسیقی «راستان» عبارتند از: آزاده امیری (سرپرست و نوازنده تار)، ملیحه مرادی (خواننده)، مریم ملا (نوازنده تنبک)، لیلا ظهیرالدینی (نوازنده عود)، شیوا عابدی (نوازنده کمانچه)، صبا رمضان(نوازنده دف).

ملیحه مرادی خواننده‌ی گروه «راستان» آموختن موسیقی را از سن ۷ سالگی با ساز تمبک شروع کرد. ردیف آواز سنتی را هم از سن ۱۰ سالگینزد پدرش که به ریدف آوازی و نی مسلط است، آغاز کرد. در سن ۱۵ سالگی در محضر “بانو پریسا” ردیف آوازی محمود کریمی را تکمیل نمود. در ۱۷ سالگی وارد کنسرواتوار موسیقی تهران شد و در رشته نوازندگی ساز ایرنی (سه تار) تحصیل خود را آغاز کرد. مرادی دارای مدرک کاردانی موسیقی و کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. او همچنین آواز را در ادامه، نزد اساتیدی چون: سیامک جهانگیری، حسین علیزاده، مظفر شفیعی، حسن پازوکی، اصغر شاهزیدی و محمدرضا شجریان تکمیل کرد و همچنین ساز سه تار را نزد استادان: محمد فیروزی، محمدرضا ابراهیمی و مسعود شعاری فراگرفت. مرادی از سال ۱۳۷۸ اجراهای حرفه‌ای خود را آغاز کرد و تا امروز در تولید و اجرای ده‌ها اثر استودیویی و اجرای زنده حضور داشته است از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: همکاری با گروه هم‌آوایان به سرپرستی حسین علیزاده در سال‌های ۱۳۸۲ و ۱۳۸۳، همکاری در تولید موسیقی متن فیلم سینمایی ” آتش سبز” به آهنگسازی محمدرضا درویشی و به کارگردانی محمدرضا اصلانی، اجرا با گروه “رضوان” در چند شهر کشور اسپانیا به همراه حمید خبازی(تار)،پدرام خاورزمینی(تمبک) ومسعود نادری و … ، همکاری در تئاتر عروسکی “اپرای مولوی” (در نقش همسر مولانا)، به آهنگسازی بهزاد عبدی و به کارگردانی بهروز غریب پور، اجرا با گروه “همایون” کنسرت مشترک ایران و ترکیه در شهر استانبول به آهنگسازی سیروس جمالی و سیامک جهانگیری، آواز مخالف سه گاه با ساز نی سیامک جهانگیری در آلبوم ” آواز در سایه”، کنسرت با گروه “بال وشان” به سرپرستی کیوان کیانیان در شهر های استکهلم، گوتنبرگ، اوپسالا در کشور سوئد، شرکت در فستیوال “Natural music and dance 2017″ به همراه گروه ” همنوازان سرو ” در شهر کنبرا کشور استرالیا، همکاری در آلبوم “ایرانه خانم” به آهنگسازی پیمان سلطانی و تور کنسرت استرالیا در سال ۱۳۹۶ به همراه گروه ” همنوازان سرو ” به سرپرستی مجید درخشانی در شهرهای ملبورن، کنبرا، سیدنی، بریزبن، آدلاید.

گروه موسیقی «راستان» ویژه بانوان، شنبه ۳ شهریور ساعت ۱۵ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‎رود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی