پیام معاون هنری وزیر ارشاد برای جشنواره موسیقی فجر

سام بورنگ

رسانه نوا – سیدمحمدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.

به گزارش رسانه نوا، در متن پیام سیدمحمدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) چنین آمده است:

هوالجمیل

کمالِ هنر در آیینگی است. هنرمندان نیز، کمال خود را در صافی و صفا می‌جویند و ثمرِ صفایِ درون و پالودگیِ هنر آیینگی است؛ از این رو هنر‌شناسان را باور بر این است که از دریچه‌ای هر اثرِ هنری خواه صوت و خواه صورت، می‌توان تصویری تمام نما و تصوری به صحت مقرون را بررسید.

هم از باز‌شناسی آثار رسیده از راهِ درازِ تاریخ است که داورانِ هنر و پژوهشگران می‌گویند که ایرانیان، همواره دل در گروِ معنا داشته‌اند و در پرده‌های ساز و نغمه‌های راز به جستجوی حکمت و پیام بوده‌اند، پیامی که از سویدای دل برآید و به گوش جان شنیده شود. باری، موسیقی ما بسانِ تمامیِ هنرهای بالیده در جغرافیای فرهنگی نَجد ایران، چونان درختی است که ریشه‌هایش را تا ژرفای خاک فرو برده و شاخسار سایه گسترش با برگ‌های تازه و جوان، فضایی نو را می‌گشاید و پیش می‌رود.

جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، که در تقویم فرهنگی ما، هرساله یادآورِ رخدادِ بزرگِ دوران و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، اینک، در سی و سومین دورهٔ برگزاری همچنان می‌کوشد تا نمایه و مستوره‌ای باشد از آثار هنرمندان ایران، در گرایش‌ها و شیوه‌های مختلف؛ آثاری که به سالی پدید آمده‌اند و جا دارد تا در جشنواره‌ای ویژه در معرض دید و شنید و گفت‌و‌گو قرار گیرند و شور و شوق پویش در سالی دیگر را در میان موسیقی‌دانان برانگیزند. این ظرفیتِ ارجمندِ ملی، هرچه فراگیر‌تر، هرچه شکوهمند‌تر و هرچه هدفمند‌تر باشد توفیق بیشتری یافته و گام مؤثرتری برداشته و بایسته آنکه برای تحقق چنین برنامه‌ای، همتی ممتاز لازم به کار آید.

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به معاضدت و همراهی همهٔ هنرمندان، خواهد توانست تا نقشی شایسته‌تر رقم زند و به آیینگی، تصویری تمام‌تر و روشن‌تر از هنرِ می‌نوی و هنرمندان توانا و پویای امروز برای فردا به نمایش بگذارد. می‌کند حافظ دعایی، ‌ بشنو آمینی بگو…

سیدمحمدمجتبی حسینی

معاون امور هنری

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی