«پاییز سال بعد» رستاک حلاج در میان پنج اثر برگزیده سال

سام بورنگ

رسانه نوا، همایش نخستین جایزه ادبی هافز (کتاب‌اولی‌های شعر تهران) در سالن سرای کتاب خانه کتاب برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، همایش نخستین جایزه ادبی هافز (کتاب‌اولی‌های شعر تهران) در سالن سرای کتاب خانه کتاب برگزار شد. در این همایش که شاعران پیشکسوت و صاحب نامی هم‌چون محمدرضا عبدالملکیان، هرمز علی‌پور و حمیدرضا شکارسری نیز حضور داشتند دکتر الهام باقری، رئیس همایش و موسسه هافز، ضمن اشاره به همزمانی روز بزرگداشت حافظ و همایش نخستین جایزه ادبی هافز، هدف‌های برگزاری این دوره از جایزه را یافتن قالب‌ها و مختصات و چارچوب‌هایی برای شعر فارسی دهه نود و همچنین معرفی شاعران نوپا به جامعه ادبی دانست.
وی افزود: شمار ۱۲۱۱ عنوان کتاب شعر شاعران کتاب‌اولی که در سال ۱۳۹۵ و تنها در تهران مجوز چاپ گرفته‌اند، رقم کوچکی نیست و این حجم از کتاب را اگر به شاعران دو یا چند کتابه‌ بیفزاییم و سپس آن را اضافه کنیم بر شعر شاعرانی که هنوز کتاب شعری چاپ نکرده‌اند، با دنیای جدیدی آشنا می‌شویم. وی در ادامه افزود: هدف دوم برگزاریِ این همایش و پژوهش‌های پیش از آن، یافتن شعر سره از ناسره، و معرفیِ آن به جامعه ادبی است. درواقع، هدف دوم ما، بیش از شعر، به معرفی شاعر مربوط است. در ادامه مراسم، سید حسن حسینی، دبیر شعر همایش، بیانیه نخستین دوره جایزه ادبی را قرائت کرد. در این بیانیه ده‌بندی، به مواردی چون: هدف و ضرورت اجرای طرح، مراحل و روش کار، معیارهای سنجه و ارزیابی، مراحل داوری و اعلام برگزیدگان این دوره شعر کتاب‌اولی اشاره کرد.

پس از اجرای گروه موسیقیِ سنتیِ مویه، برگزیدگان این دوره شعر کتاب‌اولی اعلام شد. جایزه ادبی هافز به ۵ کتاب ممتاز در دو حوزه شعر موزون و آزاد، سه کتاب شعر آزاد و دو کتاب شعر موزون، بدون ترتیب اول تا سوم نشان هافز و جایزه نقدی اهدا کرد. این برگزیدگان، به ترتیب حضور روی سن و گرفتن جایزه، «جمعیتی از خودم» مجموعه شعر آزاد از پریسا صالحی، «مزارع پنبه شیلی» سروده آزاد از محمد عسگری ساج، «پاییز سال بعد» مجموعه ترانه‌ای از رستاک حلاج، مجموعه ترانه «خُب» از میثم بهاران و «کلمات تنم را کبود کرده‌اند» مجموعه شعر آزاد از نسرینا رضایی بودند. جایزه ادبیِ هافز، درضمن، دو لوح قدردانی و هدیه نقدی را به دو شاعر شعر آزاد: رسول رضایی برای کتاب «مثلا من» و شکوه مقیمی برای کتاب «من کمی آدم کم آورده‌ام» اهدا کرد.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی