نخستین آموزشگاه سازسازی در ایران افتتاح شد

سام بورنگ

رسانه نوا – آموزشگاه سازسازی «ماهون» به مدیریت امیر طاهری با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. این آموزشگاه در دو بخش آموزش ساخت سازهای ایرانی و جهانی دورهای تخصصی خود را برگزار می‌کند.

به گزارش رسانه نوا، امیر طاهری درخصوص تاسیس آموزشگاه «ماهون» توضیح داد: این آموزشگاه با رویکرد آموزش ساخت سازهای ایرانی و جهانی قصد دارد تا با نگاهی جدی تر علاوه بر ایجاد زمینه های آشنایی هنرجویان با این حرفه و تربیت افراد متخصص، شرایط اشتغال جوانان و علاقمندان را نیز فراهم آورد. چرا که با توجه به شرایط اقتصادی موجود فعالیت در این حرفه هنری علاوه برمرتفع ساختن نیازهای هنرمندان نوازنده در تهیه ساز، می تواند از خروج ارز از کشورتا حدود زیادی جلو گیری به عمل آورد.

او ادامه داد: از آنجایی که برخی نوازندگان و هنرجویان موسیقی در تهیه و انتخاب ساز مناسب دچار مشکلات فراوانی می شوند این مرکز در نظر دارد سازهای دست ساز را در یک فضای رقابتی ارائه دهد و از طرفی نوازندگان و هنرجویان این فرصت را خواهند داشت تا سازی که از لحاظ لحن و طنین کاملاً منطبق بر نیازهای آنان و متناسب با ویژگی فیزیکی و بدنی نوازندگان طراحی شده است را بنوازند.

آموزشگاه «ماهون» علاوه بر ارایه فنون و رموز ساخت کلیه آلات موسیقی به صورت حرفه ای و آکادمیک با برگزاری دوره های تخصصی رگلاژ، تعمیر، سازشناسی و اکوستیک این توانایی را در نوازندگان و هنرجویان به وجود می آورد تا خود به رفع کلیه نیازهای خود در این خصوص اقدام کند.

گفتنی است آموزشگاه «ماهون» به منظور برگزاری دوره های پیشرفته آموزش ساخت ساز از حضور اساتید و بزرگان سازسازی و موسیقی بهره می‌برد.

دیدگاه شما

2 دیدگاه
پاسخ دادن

خب آدرس این آموزشگاه شماره تماس وبسایت

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی