۱۰ شرکت برتر موسیقی ایران در سال ۹۹

مدیر وبسایت

رسانه نوااز اواخر سال ۹۸ تا به امروز که همه گیری کووید۱۹ گریبان سراسر جهان و صنایع مختلف از جمله صنعت موسیقی را گرفت شاهد برگزاری کنسرت قابل توجهی با حضور مخاطبان در ایران و اکثر کشورهای دنیا نبودیم.

نشر موسیقی که سال ها در ایران در حاشیه درآمدهای آنچنانی کنسرت و هیاهوی آن ها قرار گرفت یک بار دیگر فرصت یافت تا با نقش اصلی اش در موسیقی ایران نقش آفرینی کند. دفتر موسیقی که به عنوان متولی امور مجوز نشر و پخش موسیقی ایران به شمار می رود در این مدت آماری به روز از صدور مجوز نشر و پخش تک قطعات و آلبوم های موسیقی منتشر می کرد که برای مخاطبان و دنبال کنندگان موسیقی و صنعتش قابل توجه است.

اما از این بین موسسات فرهنگی هنری و شرکت های موسیقی که بیشتر از رقبایشان دغدغه نشر و پخش داشتند خودشان را نشان دادند تا با معیاری اصیل، عیار موسسات سنجیده شود. اما طبق این آمارها این نشر ایران مجوز بود که توانست رتبه نخست را با اختلاف به دست بیاورد.

ایران مجوز در سال ۹۸ و ۹۹ ناشر قطعاتی پربازدید از چند ژانر مختلف همچون “مو مشکی” و “دریا” با صدای گرشا رضایی، “آداجیو برای ارکستر و ویولنسل” با آهنگسازی و تنظیم شهرداد روحانی، بخند رفیق با صدای سینا سرلک و همچنین آثاری از عبدالحسین مختاباد، وحید تاج و شهرام شکوهی بوده است.

در رتبه دوم این رده بندی نشر موسیقی کوک است که از شاخص ترین آثار این نشر می توان به قطعات کاوه یغمایی همچون “کوله” و “دژاوو” اشاره کرد. فریاد نت هشتم ناشر قطعات استاد ایرج خواجه امیری در رتبه سوم و موسسات هشت بهشت سبز با قطعه “کوچمون” از احسان دریادل و آوازی نو با آثار خوانندگانی چون حمید هیراد، ماکان بند، سینا درخشنده و فرزاد فرخ به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

امید است این روند باعث تهییج نشر موسیقی در ایران شود و ناشرین موسیقی با افزایش تعداد قطعاتی که منتشر می کنند به فکر راهکاری برای درآمدزایی از نشر قطعات باشند.

 

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی